به گزارش CNN فارسی ، به دنبال انتشار دو پچ امنیتی ناموفق، کاربران ویندوز ۱۰ و ۱۱ همچنان باید خود را نسبت به هرگونه تهدید احتمالی آماده کنند. به گزارش BleepingComputer، حفره امنیتی به وجود آمده با پچ اخیر مایکروسافت کهویندوز ۱۰، ویندوز ۱۱ و ویندوز سرور ۲۰۲۲ را تحت تاثیر قرار می‌دهد، حتی خطرناک‌تر از قبل شده است.

با این حال، یک پچ غیررسمی در دسترس قرار گرفته است که کاربران می‌توانند فعلاً از آن استفاده کنند. شرکت امنیتی ترد پارتی ۰patch یک «میکروپچ» را منتشر کرده است که می‌تواند برای کاربران کمی زمان بخرد تا مایکروسافت یک پچ رسمی برای رفع این آسیب‌پذیری امنیتی ارائه بدهد.

خوشبختانه مایکروسافت پیش‌تر نسبت به این مشکل امنیتی ابراز آگاهی کرده و اعلام کرده که در تلاش برای رفع آن است. از این رو، بهتر است کاربران ویندوز تا انتشار یک پچ رسمی جدید منتظر بمانند.

 

اولین بار محقق حوزه امنیت Abdelhamid Naceri از این آسیب‌پذیری که هم‌اکنون هکرها در حال بهره‌جویی از آن هستند، خبر داد. این آسیب‌پذیری که مایکروسافت گمان کرده بود در ماه نوامبر آن را رفع کرده، این امکان را برای هکرها فراهم می‌کند تا کنترل یک کامپیوتر را در دست بگیرند و شبکه قربانی را مورد حمله قرار بدهند. در واقع تقریباً سه هفته است که Naceri این مشکل امنیتی برای کاربران ویندوز ۱۰ و ۱۱ را آشکار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید