به گزارش CNN فاسی به دنبال بی‌نتیجه ماندن مذاکرات درباره طرح نجات اقتصادی در کنگره آمریکا، خطوط هوایی ایالات متحده  و شرکت یونایتد اخراج هزاران نفر از کارمندان خود را آغاز کردند.

شرکت هوایی امریکن می‌گوید: به دلیل شیوع کرونا مجبور به اخراج ۱۹ هزار نفر از کارمندانش خواهد شد و شرکت یونایتد نیز با همین بهانه قصد دارد ۱۳ هزار نفر از کارمندانش را از کار بیکار کند. گفتنی است این اخراج سازی ها درحالی صورت می گیرد که پس از شروع همه‌گیری کووید-۱۹ این دو شرکت میلیاردها دلار کمک مالی از دولت فدرال ایالات متحده دریافت کرده اند.

مدیرعامل این شرکت می‌گوید کارکنان شرکت هواپیمایی موظف بودند تا ۲۷ سپتامبر هر طور که شده، هر واکسنی که مورد نظرشان است را دریافت کنند. دقیقاً روز ۲۸ سپتامبر (دیروز) حدود ۶۰۰ کارمندی که از زدن واکسن امتناع کرده بودند، با نامه فسخ قرارداد همکاری مواجه شدند.

این شرکت هواپیمایی تنها شرکتی نیست که برای کارکنانش الزام زدن واکسن را به طور جدی و با ضرب الاجل وضع کرده است و تنها شرکتی هم نیست که با جبهه‌گیری برخی از کارمندان در مقابل واکسن کرونا مواجه شده است.

هم‌چنان برخی مردم در سراسر دنیا بر اساس فرضیاتی که خودشان از آن سر در می‌آورند، کرونا را یک توطئه و واکسن آن را پرضرر می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید