به گزارش CNN فارسی طبق اطلاعیه‌ای که گوگل برای کارمندان خود منتشر کرده، اگر این افراد واکسینه نشوند ابتدا در وضعیت مرخصی بدون حقوق قرار می‌گیرند و در نهایت از این شرکت اخراج خواهند شد. بر اساس این نوشته، کارمندان تا سوم دسامبر فرصت داشتند وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام و مدارک مربوط به آن را ارائه کنند یا برای معافیت پزشکی یا مذهبی درخواست دهند.

کارمندانی که تا ۱۸ ژانویه به مقررات واکسیناسیون عمل نکرده باشند، ابتدا به مدت ۳۰ روز به مرخصی بدون حقوق فرستاده می‌شوند و بعد از آن هم به مدت ۶ ماه این وضعیت ادامه پیدا می‌کند و در آخر در صورت مقاومت در برابر تزریق واکسن، از گوگل اخراج می‌شوند. سخنگوی گوگل این تهدید را رد نکرده و در بیانیه‌ی خود نوشته: «همانطور که قبلا بیان کردیم، الزامات واکسیناسیون ما یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌توانیم نیروی کار خود را ایمن نگه داریم و به ارائه‌ی خدمات ادامه دهیم. ما متعهد به انجام هر کاری هستیم تا به کارمندانی که می‌توانند واکسینه شوند کمک کنیم و قاطعانه پشت خط مشی واکسیناسیون خود می‌ایستیم.»

احتمالا گوگل گزینه‌های را در اختیار کارمندانی که علاقه‌ای به واکسینه شدن ندارند، ارائه می‌دهد. اگرچه طبق قانون جدید دولت آمریکا که واکسیناسیون را برای تقریبا تمام افراد اجباری می‌کند، اما کارمندان واکسینه نشده در گوگل احتمالا می‌توانند در موقعیت‌های شغلی خارج از فضای محل کار انجام وظیفه کنند. کارمندانی که در دفاتر گوگل حضور پیدا می‌کنند باید واکسینه شوند و این شرکت اعلام کرده که آزمایش‌های مکرر دیگر جایگزین قابل قبولی محسوب نمی‌شود. در این میان البته برخی کارمندان با ارائه‌ی دلایل موجه می‌توانند از واکسینه شدن معاف شوند.

برای یادآوری باید بگوییم که گوگل اوایل ماه میلادی جاری در پی شیوع واریانت امیکرون و مقاومت برخی از کارمندان در برابر واکسیناسیون اجباری اعلام شده از سوی این شرکت، برنامه بازگشت به محل کار را به مدت نامعلومی به تعویق انداخت. البته اگر قانون جدید دولت آمریکا برای اجباری کردن واکسن نهایی شود، بسیاری از کارمندان گوگل که به صورت دورکاری با این شرکت همکاری دارند هم باید واکسینه شوند.

ماه گذشته خبرگزاری CNBC گزارش داد که صدها نفر از کارمندان گوگل بیانیه‌ای را برای ابراز مخالفت با واکسینه شدن امضا کرده‌اند. به همین خاطر به نظر می‌رسد این کارمندان در نهایت باید بین واکسن یا کار در گوگل یک گزینه را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید