ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن شنبه، ۱۳ نوامبر، اعلام کرد که ۴۲ عملیات هوایی را علیه مواضع و جنگ‌افزارهای شبه‌نظامیان حوثی در جبهه‌های صرواح و البیضا در غرب و جنوب استان مأرب انجام داده است.

بنا به اعلام ائتلاف طی این حملات هوایی که ظرف ۲۴ ساعت گذشته انجام شد ۱۷ خودرو نظامی حوثی‌ها منهدم و ۱۸۶ شبه‌نظامی تروریست حوثی در جبهه‌های جنوب و غرب مأرب کشته شدند.

دفع حمله حوثی‌ها

افزون بر این جبهه‌های جنوبی استان مأرب صحنه درگیری‌های شدیدی میان ارتش و مقاومت مردمی یمن از سویی و عناصر شبه‌نظامی حوثی از سوی دیگر بود.

نیروهای دولت یمن در جنوب مأرب حمله شبه‌نظامیان حوثی از جبل الفلیحه تا اطراف پادگان أم‌ریش در شهرستان حریب برای بازپس گرفتن مواضع‌شان که طی ۳ روز اخیر از دست داده‌اند را دفع کردند.

کشته شدن ۲۰ شبه‌نظامی حوثی

منابع میدانی در گفت‌وگو با «العربیه» توضیح دادند که ارتش یمن دو خودرو نظامی حوثی را منهدم و بیش از ۲۰ شبه‌نظامی حوثی را طی درگیری‌های ساعت‌های گذشته از پای در آورده است.

جنگنده‌های ائتلاف عربی نیز تعدادی از تجهیزات کمکی شامل تانک و تعدادی از جنگ‌افزارهای حوثی‌ها که برای تقویت جبهه شمال شهرستان حریب اعزام شده‌ بودند را منهدم کردند.

شایان ذکر است که به‌رغم همه فراخوان‌های بین‌المللی و هشدارهای سازمان ملل درباره خطراتی که امنیت و سلامت هزاران نفر از آوارگان شامل کودکان و زنان را تهدید می‌کند، شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران از ماه فوریه گذشته همچنان به حملات مستمر خود علیه استان نفت‌خیز مأرب ادامه می‌دهند، ارتش، مردان قبايل و مقاومت مردمی یمن اما با پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف عربی با حملات حوثی‌ها مقابله می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید