به گزارش CNN فارسی ، وی در دوران ریاست جمهوری خود با پنج صدر اعظم بریتانیا ، چهار رئیس جمهور فرانسه و هفت نخست وزیر ایتالیا برخورد کرده است. هنگامی که جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، روز چهارشنبه به قدرت می رسد ، او چهارمین فرمانده کل آمریکایی خواهد بود که با او کار کرده است.
با وجود سابقه کار ، مرکل ، رهبر چهارمین اقتصاد بزرگ جهان ، بیشتر دوران سیاسی خود را برای اثبات خود صرف کرده است.

همتایان او سعی کرده اند بر او غلبه کرده یا حتی او را تحقیر کنند. ولادیمیر پوتین یکبار یک سگ لابرادور را به ملاقات خود با صدر اعظم  آورد زیرا معروف است که آنجلا از سگ می ترسد. دونالد ترامپ به او گفت که احمق است. سیلویو برلوسکونی یکبار او را به مدت ۱۵ دقیقه منتظر گذاشت در حالی که با تلفن صحبت می کرد.
هنگامی که او اولین زنی بود که در سال ۲۰۰۵ شغل عالی آلمان را بر عهده گرفت ، بسیاری او را بی تجربه و غیر کاریزماتیک دانستند.

بیلد ، پرخواننده ترین روزنامه آلمان ، این مراسم را با عکس صفحه اول و تیتر “خانم آلمان!” حتی در مهمانی خود ، از او به عنوان “das Mädchen” ، آلمانی به معنای “دختر” یاد می شد.
اما در حالی که دیگر رهبران طی سال های گذشته آمدند و رفتند ، مرکل تحمل کرد و از محبوبیت بی نظیری برخوردار شد. “Das Mädchen” ملقب به “die Mutti” ، چهره مادری و نماد ثبات شد
جویس مشابن ، دانشمند علوم سیاسی ، گفت که مرکل هنگامی که برای اولین بار در صفوف حزب اتحادیه دموکراتیک مسیحی (CDU) قرار گرفت به عنوان یک رهبر “موقت” شناخته می شد.

مشابن گفت: بسیاری از رقبای مرد او در رسوایی غرق شده بودند و این احساس وجود داشت که “او فقط باید آن مکان را در اختیار داشته باشد تا زمانی که آنها یک مرد واقعی CDU را جایگزین او بیابند.” “آنها توانایی یادگیری او را کاملاً دست کم گرفتند.”

مرکل ۱۸ سال رهبری حزب را به عهده گرفت و در اواخر سال ۲۰۱۸ کنار رفت. به زودی مشخص شد که جایگزینی او چقدر دشوار خواهد بود. جانشین انتخابی مرکل ، آنگرت کرامپ کارن باوئر ، بیش از یک سال دوام آورد و برای حفظ صف های منطقه ای حزب در تلاش بود.

آخر هفته ، مهمانی آرمین لاشچ را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد. لاشچت ، متحد طولانی مدت مرکل که در حال حاضر به عنوان وزیر رئیس جمهور ایالت فدرال نوردراین وستفالن مشغول خدمت بود ، با ۵۲٫۷۹ درصد (۵۲۱ رای) برنده شد و فردریش مرتز ، وکیل شرکت را که ۴۷٫۲۱ درصد (۴۶۶ رای) کسب کرد ، شکست داد
ترجمه شده از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید