به گزارش CNN فارسی، ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۲ سپتامبر، در واکنش به کشته شدن مهسا امینی، گشت ارشاد را در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داد._ آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا این گشت را مسئول  جان باختن مهسا امینی دانستە و این نیرو را به دلیل “سوءرفتار و خشونت علیه زنان ایرانی و نقض حقوق تظاهرکنندگان ” تحریم کردە است.

در بیانیه جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا آمده است: «مهسا امینی زنی شجاع بود و مرگ او در بازداشت گشت ارشاد، گام دیگری از سوی نیروهای امنیتی علیه مردم .»

خانم بلن تاکید می‌کند: «ما این اقدام غیروجدانی را با شدیدترین عبارات محکوم می‌کنیم و از دولت ایران می‌خواهیم که به خشونت علیه زنان و سرکوب خشونت‌آمیز مداوم علیه آزادی بیان و تجمعات، پایان دهد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا، همچنین “محمد رستمی‌چشمه‌گچی و احمد میرزایی” از روسای پلیس امنیت اخلاقی تهران و پنج مقام ارشد امنیتی دیگر را که در “سرکوب معترضان” دخیل بودەاند، تحریم کردە است.

این تصمیم ایالات متحده در حالی اعلام شده کە ده‌ها شهر ایران در روزهای گذشتە در واکنش به مرگ دختر ۲۲ ساله سقزی شاهد برگزاری تظاهرات ضد حکومتی بوده‌اند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی روز پنجشنبه اذعان کرد که ۱۷ نفر در اعتراضات جاری کشته شده‌اند. طبق اعلام منابع حقوق بشری و مستقل، تعداد قربانیان در این روز به ۲۲ نفر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید