به گزارش CNN فارسی خانم مرکل قرار است پس از ۱۶ سال از مقام صدارت عظمای آلمان کناره‌گیری کند. او هم‌چنان محبوب‌ترین سیاستمدار این کشور به شمار می‌رود.

آنگلا مرکل روز جمعه در یک سخنرانی تبلیغاتی اعلام کرد:‌ «برای آن که آلمان باثبات بماند، باید آرمین لاشِت صدراعظم شود.»

آقای لاشت رهبر ائتلاف محافظه‌کاران آلمان و هم‌حزبی خانم مرکل است و تا اینجای کار بنا بر نظرسنجی‌ها چند درصدی از رقیب خود از حزب چپ میانه یعنی الاف شولتز عقب است.

بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم آلمان واجد شرایط رای دادن در روز یک‌شنبه هستند و از این میان بیشتر رای‌دهندگان حفاظت از محیط زیست را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های خود معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود ۴۰ درصد از واجدان شرایط رای دادن در آلمان می‌گویند که هنوز مشخص نیست به کدام نامزد رای خواهند داد. ۴۰ درصد دیگر نیز پیشتر رای خود را از طریق پستی اعلام کرده‌اند.

شاید به همین دلیل باشد که برخی از رسانه‌ها انتخابات روز یک‌شنبه را «غیر قابل پیش‌بینی‌ترین» انتخابات تاریخ معاصر آلمان توصیف کرده‌اند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که هیچ یک از دو حزب رقیب اکثریت لازم برای رهبری مستقل را کسب نخواهند کرد و همین می‌تواند باعث شود که هفته‌ها و شاید ماه‌ها برای تشکیل ائتلاف با احزاب دیگر در آلمان وقت صرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید