به گزارش CNN فارسی، رسانه‌های روسیه با انتشار فیلم هایی خبر دادند نشست هیات‌های دو کشور در نزدیکی مرز اوکراین در سواحل رودخانه پریپیات در منطقه گوملسکی برگزار می شود.

در همین حال کانال تلویزیونی دولتی بلاروس گزارش داد که به دلایل امنیتی، مکان دقیق مذاکرات اعلام نشده است.

تعدادی از مقام‌های اوکراین و سفیر این کشور در آلمان نسبت به نتایج مذاکرات ابراز بدبینی کرده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رییس‌ جمهوری اوکراین نیز اعلام کرده بود که به نتایج مذاکرات خوشبین نیست اما باید اجازه داد هیات‌ها کار خود را انجام دهند.

الکسیچ رسنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، رییس هیات مذاکره این کشور است و اوکراین خواستار آتش بس فوری و خروج نیروهای روسیه شده است.

شورای حقوق‌بشر سازمان ملل با درخواست اوکراین برای برگزاری نشست فوری در ژنو با موضوع تهاجم روسیه موافقت کرد.

در همین حال آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در آغاز چهل و نهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، بار دیگر از روسیه خواست که حمله به اوکراین و اوکراین را متوقف کند.

هم‌زمان با برگزاری مذاکرات بین دو کشور، درگیری در اوکراین ادامه دارد و در همین حال بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، اعلام کرده که پیشروی روسیه کند شده و بخش عمده‌ای از نیروهای روسیه در فاصله بیش از ۳۰ کیلومتری شمال کی‌یف باقی مانده‌اند.

آلمان اعلام کرده که سلاح‌های ارسال شده این کشور از طریق کشور ثالث در راه اوکراین است و کرملین نیز اعلام کرده ارسال سلاح به اوکراین، خطرناک و بی‌ثبات کننده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید