آیا کسی نیست آن را خاموش کند؟

✍️*فاطمه تندگویان*
آن سردار سپاهی که نامش وزیر کشور ایران بود و عملا در خدمت افغانستان بود، آیا نباید به خاطر بازگذاشتن مرزهای ایران و ورود دادن میلیونها افغانی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ در ایران محاکمه شود؟
تحمیل هرینه‌ای که دولت رئیسی بر ایران کرد، هیچ دولتی نکرد‌. دولت او میلیونها جوان و نوجوان افغانی را طی ۳ سال وارد ایران کرد و برای کشور دردسر درست کرد. وزارت کشور دولت دکتر پزشکیان اعلام نمود همه  افغانهایی که طی ۳ سال گذشته وارد ایران شدند چه آنهایی که به ۱۰۰ میلیون اقامت گرفتند و چه کسانی نگرفتند، همه باید به افغانستان بازگردانده شوند و حتی یک نفر  هم باقی نماند.
وضعیت افغانستان از ایران بسیار بهتر است. ایران دارای بحران‌های زیادی‌ست.
بحران آب، بحران غذا، بحران هوا، بحران محیط زیست. بحران انزوا و چیزهای بغرنج دیگر ….وقتی دکتر پزشکیان اعلام کرد که نه پول گندم دارند، نه حقوقی که پرداخت کند و مجبور شد پای بنزین را به اشتباه وسط بکشد، چه لزومی دارد میلیون‌ها مهاجر در ایران حضور داشته باشند و از امکانات نداشته ایرانیان و یارانه‌ها استفاده کنند؟
آقایان!
چرا متوجه نیستید؟ هر زن افغانی فقط موظف به فرزندآوری‌ست نه فقط در ایران، بلکه در افغانستان نیز.
امروز بین ۵۰ تا ۷۵ درصد نوزادانی که در بیمارستان‌های ایران متولد می‌شوند، افغانی هستند. زایمان زنان افغان نیز گویا رایگان است. چرا متوجه نیستید که کشور آتش گرفته است و در حال سوختن است؟ چرا متوجه نیستید که محمود افغان در حال تکرار شدن است؟
کی می‌خواهید بیدار شوید؟
ملاحظه چه چیزی را می‌کنید که این همه درنگ می‌کنید؟ حتما باید مردم خود بپاخیزند و افغان‌ها را بیرون کنند تا متوجه خطر شوید؟چرا نمی‌ترسید که کشور ممکن است با یک نهیبشان از دست برود؟ کجایید؟
*دختر شهید محمد جواد تندگویان
اولین وزیر نفت شهید*

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. مریم

    درود ب شرفتان خانم تند گویان عزیز الحق فرزند شهید قهرمان کشور هستین
    الحق خون پاک شهید وطن در رگهاتان جریان داره
    سایتون مستدام خدا حفطتون کنه
    تورو ب همه مقدسات افعانی هارو بیرون کنید

دیدگاهتان را بنویسید