الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مرکز مطبوعاتی نیروهای این کشور اعلام کرد که آماده‌سازی ارتش این کشور برای ضدحملات علیه نیروهای روسیه تقریبا کامل شده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات اعلام شده از سوی کشورهای متحد برای اوکراین تا حدی تحویل داده شده است، گفت: آموزش برخی از انواع تسلیحات توسط نیروهای کشور رو به پایان است.

رزنیکوف خاطرنشان کرد که علاوه بر تانک‌های لئوپارد-2 و چلنجر، اوکراین تعداد زیادی خودروی زرهی تحویل گرفته است افزود: «ما منتظر تانک‌های لئوپارد-1 و آبرامز بیشتر هستیم. اما فکر نمی‌کنم این تانک‌ها بتوانند به عملیات ضدحمله برسند اما آموزش تیم‌های ما برای استفاده از آن در آمریکا و آلمان ادامه دارد».

وزیر دفاع اوکراین ادامه داد که ارتش این کشور شمار زیادی خودروی زرهی خریداری کرده و تا حدی تحویل داده شده است.

رزنیکوف با تاکید بر اینکه تجهیزاتی وجود دارد که هنوز آموزش آنها به پایان نرسیده است، گفت: زمانی که آموزش نیروها و تکمیل تجهیزات به پایان برسد، ضدحمله اوکراین آغاز خواهد شد.

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. جـانم فـدای امام خامنه‌ای

    وضعیت را ببینید! این، نتیجه اعتماد کردن به آمریکا هست. اگه اوکراین هم مثل ایران، از آمریکا فاصله میگرفت و زیاد به امریکا اعتماد نمیکرد، دچار چنین بلایی نمیشد.
    See the situation! This is the result of trusting America. If Ukraine, like Iran, distanced itself from America and did not trust America too much, it would not have suffered such a disaster.

دیدگاهتان را بنویسید