دولت بریتانیا می‌گوید از اکتبر سال ۲۰۲۲، بیش از ۷۰ مقام و نهاد ایرانی را به دلیل نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است که تعداد اشخاص و نهادهای تحریم شده مرتبط به ایران را به ۳۰۰ می‌رساند. سپاه پاسداران «به طور کامل» نیز بخشی از همین فهرست است. دفتر دادستانی کل و هچنین پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی، دو نهاد دیگر حکومت ایران هستند که بریتانیا تحریم کرده است.
جیمز کلورلی وزیر خارجه بریتانیا روز دوشنبه گفت این کشور و شرکای بین‌المللی‌اش امروز بار دیگر «روشن می‌کنند که سرکوب وحشیانه حکومت را نادیده نمی‌گیرند و به اقدامات گسترده‌ خود ادامه خواهند داد تا این رژیم در خصوص اقداماتش مسئول باشد».
بنابر اعلام دولت بریتانیا، این کشور، آمریکا و اتحادیه اروپا اقدامات هماهنگ و منسجمی را جهت پاسخگو نگه داشتن حکومت ایران انجام داده‌اند و هر ماه تحریم‌های تازه‌ای را در واکنش‌ به نقض حقوق بشر اعلام کرده‌اند.

طبق بیانیه  وزارت خارجه بریتانیا، چهار نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد تحریم قرار گرفته‌اند.
این چهار نفر عبارتند از: «محمد نظر عظیمی»، فرمانده سپاه پاسداران قرارگاه نجف اشرف در استان کرمانشاه، «حبیب شهسواری»، فرمانده سپاه پاسداران استان آذربایجان غربی، «محسن کریمی»، فرمانده سپاه پاسداران استان مرکزی و «احمد خادم»، فرمانده سپاه پاسداران قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور.
طبق این اطلاعیه این تحریم‌ها باعث می‌شود تا این افراد نتوانند به بریتانیا سفر کنند و هر یک از دارایی‌های آن‌ها که در انگلیس نگهداری می‌شود، مسدود خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید