✍️فرج مومنی
بنرهایی یک جمله‌ای (در غم و شادی کنار هم بوده ایم) سرتاسر شهر تهران را در بر گرفته بود،
سوال این است با چه معیار و سنجشی برای نگاشتن این دروغ بزرگ و نمایشش در سطح شهر اقدام‌نمودید؟! در کدامین زمان و مکان در غم و شادی با هم شریک بوده ایم، مشارکت ما با شما سالهاست به پایان خودش رسیده ،آنجا که مردم همیشه تحت فشارهای شدید اقتصادی بودند و شما در ناز نعمت بر سختی‌ها و غم  مردم شادی کردید،
مردم در جبهه های جنگ زیر بمب و خمپاره بودند و شما در کاخ و ویلاهای خود به تماشای غم مردم نشستید، جامعه بار سنگین هزینه های نظام آموزشی را به دوش می‌کشیدند اما فرزندانتان در کشورهای اروپایی،آمریکا، کانادا، و انگلیس از بهترین امکانات بهره بردند. مردم زیر چرخ دنده های تحریم له شدند و شما کاسبان تحریم نان در خون‌ملت زده و کسب غنائم کردید،
مردم از حق رای، آزادی بیان،و تعیین سرنوشتشان محروم شدند و شما در جشن و شادی مهندسی انتخابات بر چهره های مغموم مردم لبخند اقتدار زدید.
مردم به سوگ کوچ نخبگانشان نشستند و شما در شادی تحصیل و مهاجرت فرزندان (ژن‌های خود برتر بین) خویش به هرز دادن سرمایه های این کشور در دل شادی کردید.
بی انصافی است اگر نگوییم  شما غم و شادیهایتان را در کنار مردم یمن، فلسطین ،لبنان، سوریه و….. تقسیم کردید این بنر ها نه شایسته ی مردم ایران بلکه بایسته ی مردم کشورهایی است  در غم هایشان بیش از شادی هایشان در کنارشان بودید ، در حالی که غم مردم خود را ندیدید و هرگاه شادی خودساخته ای از دل جامعه نمایان می‌گشت شما در مقابلش ایستادید تا مبادا خنده و شادی آسمان ایران را نوازش کند.
دختران و پسران ایران باید حجاب اجباری و قرائت های شخصی شما را تحمل کرده و در قفس کج فهمی های شما از دین و قانون  اسیرباشند اما فرزندان شما در خارج از کشور با بی حجابی و لودگی به ریش مردم مظلوم میخندند.
زنان و مردان ما در غم حصر و زندانی و نقص عضو شدن عزیزان بیگناه گرفتار در بیدادگاه های شما ولی شما شاد از آزادی اختلاسگران،رانت و چپاول سرمایه های ملی و میهن.
مردم غمگین از حاکمیت و زمامداری  کوته فکران و جاهلان بر سیاست و مدیریت  همچون رئیسی مخبر، عبداللهیان و …..شما شاد از حاکمیت ناکارآمدی که در سایه اش غرق در تاراج ذخآئر مادی و معنوی ملت.
مردم غمگین و مغموم از ترویج و عادی سازی  فساد، فحشا ،ریا ،ربا، تملق و چاپلوسی اما شما با لبخند و چشم دوختن در دوربین تلویزیون مروج و مبلغ تمامی آفت ها و آسیب ها.
مردم باهم‌ و کنار هم در غم نان،غم آزادی و غم‌آینده و شما مفتخر و شاد به سرکوب و رنج مردم.
آری مردم هیچگاه با شما و در کنار شما نه غمی را تجربه کردند و نه شادی را ، به تنهایی بار غمی  را که محصول ناکارامدی و سومدیریت بود به دوش کشیدند و شما به تنهایی شادی هایشان را به تباهی کشاندید.

دیدگاهتان را بنویسید