تهران در کجای رتبه‌بندی قرار دارد؟

🔹زندگی در شهرهای نمادینی چون نیویورک یا سنگاپور مزیت‌های فراوانی دارد اما ناگفته نماند که استفاده از امکانات و تسهیلات در این شهرها هم می‌تواند هزینه بالایی به دنبال داشته باشد. شهرها بر اساس عوامل متعددی مانند تقاضای بالای مسکن، تمرکز کسب‌وکارها و صنایع پردرآمد و استاندارد بالای زندگی به شهرهای گران‌قیمت تبدیل می‌شوند. علاوه بر این، عواملی مانند مالیات، هزینه‌های حمل و نقل و در دسترس بودن کالاها و خدمات می‌تواند در هزینه کلی زندگی در شهرهای بین‌المللی تاثیرگذار باشد.
🔹اگر اکثر ساکنان یک شهر برای ایجاد یک سرپناه برای زندگی، تامین غذا برای خوردن و رسیدن به اهداف خود دچار چالش هستند، پس آن شهر در دسته گران‌قیمت قرار می‌گیرد. اما اگر تورم موجود با یک واحد ارزی قدرتمند نیز ترکیب شود آن شهر را به یکی از گران‌ترین شهرهای جهان تبدیل می‌کند.
🔹نیویورک و سنگاپور هر دو در جایگاه نخست گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند. طرابلس، پایتخت لیبی در جایگاه ۱۷۱ و تهران در جایگاه ۱۷۰، به ترتیب در رتبه‌های بعدی این فهرست به عنوان کم‌هزینه‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای جهان قرار دارند که نشات گرفته از اقتصاد ضعیف آنهاست

دیدگاهتان را بنویسید