🔹 فارین پالیسی نوشت: جاسیندا آردن که دید در حال سوختن و از دست دادن محبوبیت خودش است، اعلام کناره‌گیری کرد حالا دیگران می‌توانند جای او را بگیرند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، پس از اعلام استعفای غافلگیرکننده جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزلند، بسیاری از رهبران کشورهای دیگر جهان با ابراز تحسین نسبت به تصمیم او واکنش نشان دادند.
آنتونی آلبانیز نخست‌وزیر استرالیا گفت که «آردرن به جهان نشان داده که چگونه با عقل و قدرت می‌توان رهبری کرد. او نشان داده که همدلی و بصیرت ویژگی‌های قدرتمندی برای رهبری هستند». علاوه بر نخست‌وزیر استرالیا، تام اودال سفیر ایالات متحده در نیوزلند نیز اقدام آردن را تحسین کرد و او را «یک رهبر جهانی باورنکردنی» نامید.
آن سوی دنیا جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا هم از جاسیندا آردن حمایت کرد و گفت که او تصمیمی بی‌اندازه متفاوت [با دیگر رهبران جهان] اتخاذ کرده است. روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا هم گفت که «آردرن یکی از دوستان اروپا بود که نمونه‌ای برجسته برای دنیا به ویژه برای زنان جوان به شمار می‌آید که نشان داد سیاست چگونه می‌تواند به عنوان نیرویی برای تغییرات مثبت به کار رود».

دیدگاهتان را بنویسید