🔹 گزارش میدانی حکایت دارد که سوالات کنکور که در دو نوبت دی امسال و تیر سال آینده برگزار می‌شود، از ۴۰ تا ۱۵۰میلیون تومان در حال معامله است؛ آن هم با ارز دیجیتال.
دنیای اقتصاد نوشت: در گفت‌وگو با تعدادی از کسانی که مدعی فروش سوالات کنکور دی‌ماه۱۴۰۲ هستند، تلاش شده است شیوه‌های افشای سوالات، قیمت‌ها و راه‌های دستیابی آنها به سوالات کنکور و نحوه تقلب را افشا کنیم. در هر کانال فروش، تعدادی فیلم از سال‌های قبل و لحظه شروع کنکور منتشر شده است تا صداقتشان هم ثابت شود.

واقعا دیگر هیچ‌چیز مثل سابق نیست. نه سواد آدم‌ها، نه مدرک‌شان و نه حتی مزه و برکت نان‌ها. حتی سد کنکور هم دیگر آن سد ترسناک و نفوذناپذیر سابق نیست. هیمنه‌اش آب رفته، عین سد لتیان که به کف رسیده و دیگر سنگ‌ریزه‌هایش هم قابل شمارش است. کنکور هم بی‌اعتبار شده از وقتی چوب حراج خورده و سوالاتش در بازار دست به دست می‌شود. هر چند از این سوی، تکذیب است و سازمان سنجش زیر بار هیچ سوراخ و رخنه‌ای نمی‌رود، اما کارنامه پیشین فروشندگان درخشان است و نشان می‌دهد منافذی دارد که فروشندگان هر سال برگ زرینی داشته‌اند و رتبه‌های خوب نصیب مشتریانشان کرده‌اند. البته سالانه هم از پس هر امتحانی،‌آلات و ادوات تقلب کشف می‌شود و تعدادی محروم می‌شوند، اما چه باک وقتی می‌توان سال آینده بهتر پیش‌بینی کرد و برنامه ریخت

دیدگاهتان را بنویسید