🔹سال جدید برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با آغاز دور جدیدی از حملات علیه کی‌یف آغاز شد- که منجر به کشته شدن دست‌کم چهار نفر شد. این حملات تا روز سال نو نیز ادامه یافت و ستاد فرماندهی نیروی هوایی اوکراین نیز خبر از انهدام 45 پهپاد داد. پوتین در سخنرانی سالانه خود در سال جدید، در وهله اول درباره دلایل خود برای آغاز جنگ حرف زد؛ و ضمن صحبت علیه ریاکاری رهبران و نخبگان غرب یک بار دیگر ادعای حمایت بلوک غرب از نئونازی‌های اوکراین را تکرار کرد (با این که اوکراین در واقعیت توسط نازی‌ها اداره نمی‌شود).

🔹 هم‌زمان؛ ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هم گفت که تنها چیزی که برای سال 2023 می‌خواهد، پیروزی برای کشورش است. او گفت: «این خواسته اصلی ماست، آرزوی تمام اوکراینی‌ها».
اما سال 2023 چه چیزی برای اوکراین به ارمغان خواهد آورد؟ این‌که جنگی که به گمان برخی قرار بود ظرف چند روز به پایان برسد، به سال جدید کشیده شده است؛ نشان‌دهنده شکست عملیات نظامی روسیه، عزم مردم اوکراین و تعهد متحدان و شرکای اوکراین برای حمایت از این کشور است.
طبق پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران روسیه در سال 2023 تلاش خواهد کرد با شکستن حمایت غرب از اوکراین، پیروزی را در این جنگ به دست آورد. ایالات متحده در سال 2022 در حدود 50 میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه، مالی و نظامی به اوکراین ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید