گروه سیاسی: یکی از سووالات بسیار متداول ماه‌های اخیر و خصوصا این‌روزها بین محافل سیاسی و حتی گپ و گفت‌های مردم، این است: «محمود احمدی‌نژاد چرا به یکباره و پس از آن همه سخنرانی‌های جنجالی، روزه سکوت گرفته است؟»
در این باره و پاسخ به این سووال، نظرات و دیدگاه‌های مختلف و حدس و گمان‌های متعددی مطرح می‌شود اما شخص احمدی‌نژاد و اطرافیانش کاملا سکوت اختیار کرده‌اند. اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی دو یار غار احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری‌اش، که مدتهاست به حاشیه رفته‌‌اند و هیچ خبری از آنها نیست. اما افراد دیگری همچون علی‌اکبر جوانفکر (مشاور رسانه‌ای او) و احمد علیرضابیگی «استاندار سابق آذربایجان شرقی و نماینده کنونی تبریز در مجلس» که از حامیان احمدی‌نژاد محسوب می‌شود نیز با وجود حضور رسانه‌ای در این باره کاملا سکوت اختیار کرده‌اند.
در عین حال در برخی محافل سیاسی نقل‌قول شده که علت سکوت چند ماهه اخیر محمود احمدی‌نژاد پس از آن سخنرانی‌ها و بیانیه‌های تُند علیه مسئولان کشور، ابقای عضویت وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعهد او برای پایان دادن به سخنرانی‌ها و مواضع تندش مربوط می‌شود. همچنین اخیرا شایعه شده به جز ابقای او در ترکیب جدید مجمع تشخیص مصلحت، قولی است که به او داده شده که در صورت سکوت، صلاحیتش برای انتخابات آینده تایید خواهد شد! با وجود این شایعات و نقل‌قول‌های تاییدنشده، اما تداوم سکوت رییس‌جمهور اسبق، خصوصا در جریان تحولات و اعتراضات گسترده سه ماهه اخیر ابهامات پیرامون او را دو چندان کرده است

دیدگاهتان را بنویسید