روزنامه کیهان نوشت:
محاکمه اعدام قمه‌کش‌ها و جنایتکاران را باید با قدرت ادامه داد. پس از آن باید رفت سراغ مراکز تولید دروغ و نفرت که به اسم «رسانه» آتش این فتنه را روشن کردند و حالا به اسم «کارشناس» در حال تبرئه قاتلان و ارائه راه‌حل هستند.

◀️ شانزده ماه پیش و در همان روزهای نخستی که دولت آقای رئیسی روی کار آمد در همین ستون هشدار داده بودیم که بزرگ‌ترین چالش این دولت نه «وضع موجود» که «عاملان وضع موجود» خواهند بود.

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. پیمان شعبانی‌تبار

    وقتی متهم مدعی‌العموم می‌شود!!

    کیهان: بعداز محاکمه قمه کش‌ها باید سراغ مراکز تولید دروغ در رسانه‌ها رفت!!

    ✍ پیمان شعبانی‌تبار

    ➖ روزنامه کیهان نوشت؛ “محاکمه قمه‌کش‌ها و جنایتکاران را باید با قدرت ادامه داد. پس از آن باید رفت سراغ مراکز تولید دروغ و نفرت که به اسم «رسانه» آتش این فتنه را روشن کردند و حالا به اسم «کارشناس» در حال تبرئه قاتلان و ارائه راه‌حل هستند…”

    ✍ اظهار نظر در خصوص اینکه قمه‌کش و جنایتکار کیست و چه برخوردی شایسته‌ی آنست، بماند برای دستگاه عادل قضا…

    آنچه واضح و مبرهن است آنکه احترام به قانون، وظیفه آحاد جامعه است و اگر در قوانین نیاز به بازبینی یا تغییری هم باشد، قانون‌گذار به حوزه‌ی اختیارات و وظائف خود واقف می‌باشد که اگر هم نباشد، دستگاه و نهادی بالاتر، او را به وظائف‌اش آگاه می‌سازد و…
    اما اینکه به هر بهانه‌ای گاه و بیگاه رسانه‌ای، جایگاه خود را به عنوان وظیفه‌ی اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی گم کرده و با نقاب مدعی‌العموم، هر عقیده‌ای را با رای و نظرش در تضاد دید، در یک لحظه، در جایگاه شاکی، وکیل خواهان، قاضی و در نتیجه؛ “مدعی‌العموم” به قضاوت بنشیند و حکم کند و به اجرای حکم فرمان دهد، در قاموس و قامت هیچ نظام و حکومت و قانونی نمی‌گنجد!!

    در شرایطی که جامعه نیاز به آرامش دارد و مردم انتظار دارند صدای حق‌طلبی‌شان با هیاهوی اغتشاش‌طلبان تمیز داده شود، چنین رفتاری از سوی مدیرمسئول یک رسانه، به مثابه تشویش و تحریک اذهان عمومی ارزیابی می‌گردد. اقدامی که از سوی هر جایگاه حقیقی و حقوقی‌ای در شرایط حساس امروز کشور سر زند، مسلما عنوانی جز “متهم” به نقض قوانین جاری حکومت، نمی‌توان بر آن نهاد. حال چه شده که چنین متهمی در جایگاه مدعی‌العموم، در هر مساله‌ای خود را صاحب‌نظر دیده و به خود حق می‌دهد که حتی برای مسئولین خط مشی تدوین و تعریف نماید، جای بسی تامل دارد!!

    امید که سایر رسانه‌های داری مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، به همین اندازه از آزادی بیان بهره برند…! آمین…!!

دیدگاهتان را بنویسید