بلومبرگ نوشت:
🔹صادرات به شمال اروپا به زیر ۱۰۰هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

🔹در حالی که تنها دو هفته تا اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا باقی مانده است، روسیه بیش از ۹۰ درصد از بازار خود را در کشور‌های شمالی بلوک از دست داده است، که قبلاً اصلی‌ترین محموله‌ها از پایانه‌های بالتیک و قطب شمال بودند.

🔹روسیه در چهار هفته منتهی به ۱۸ نوامبر روزانه فقط ۹۵هزار بشکه در روز به روتردام – تنها مقصد اروپایی باقیمانده برای تحویل از طریق دریا در خارج از حوزه دریای مدیترانه/دریای سیاه ارسال کرده است. در اوایل فوریه کشور‌هایی مانند لیتوانی، فرانسه و آلمان چندین ماه پیش واردات این کشور را متوقف کردند، در حالی که لهستان در ماه سپتامبر از این روند پیروی کرد.

🔹در حال حاضر سه چهارم نفت خام بارگیری شده در بنادر بالتیک روسیه به سمت آسیا می‌رود، در حالی که پالایشگاه‌های هندی (برای استفاده از دوره مهلت ارائه شده توسط ایالات متحده و بریتانیا و انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا نیز آن را پذیرفته باشد) خرید نفت را افزایش می‌دهند. این مهلت محموله‌هایی را که قبل از اعمال این ممنوعیت در ۵ دسامبر بارگیری می‌شوند، تا زمانی که تا ۱۹ ژانویه تحویل داده شوند، از تحریم معاف می‌کند.

🔹انتظار می‌رود که کشور‌های گروه ۷ سطح سقف قیمت محموله‌های نفت روسیه را به زودی در روز چهارشنبه اعلام کنند. محموله‌هایی که با قیمت‌های بالاتر از آن سطح خریداری می‌شوند، دسترسی به کشتی‌های اروپایی و بریتانیایی، بیمه و سایر خدمات را از دست خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید