یک نهاد فدرال نظارتی آمریکا فروش و واردات تجهیزات ارتباطی و نظارتی از غول‌های فناوری چینی “هواوی” (Huawei) و “زد‌تی‌ای” (ZTE) و چند شرکت فناوری چینی را ممنوع اعلام کرد.

نهاد مستقل “کمیسیون فدرال امور ارتباطات” آمریکا گفته است که این تجهیزات مخابراتی و نظارت چین “خطری غیرقابل قبول” برای امنیت ملی آمریکا ایجاد می‌کنند.

“کمیسیون فدرال ارتباطات” (FCC) که مقر آن در واشنگتن است، از سوی کنگره آمریکا تأسیس شده و زیر نظر وزارت تجارت آمریکا فعالیت دارد. وظیفه این کمیسیون نظارت بر مسیرهای ارتباطاتی رادیو، ماهواره، کابل و صدور مجوز برای رادیو، تلویزیون، کامپیوتر و استاندارد و نُرم‌دستگاه‌ها است.

برندن کار، کمیسیر این نهاد در توییتی نوشت: «به دنبال دستور ما، هیچ دستگاه جدید هواوی یا “زدتی‌ای” نمی‌تواند مورد تأیید قرار گیرد. همچنین امکان لغو مجوزهای تاکنون صادر شده نیز وجود دارد.»

دستور کمیسیون فدرال ارتباطات تنها به هواوی و “زدتی‌ای”، محدود نمی‌شود. دستگاه‌هایی با فن‌آوری “هیترا کامیونیکیشن” (Hytera Communication)، هانگژو هیکویژن دیجیتال تکنالوجی” (Hangzhou Hikvision Digital Technology) و “داهوا تکنالوجی” (Dahua Technologiy) نیز ممنوع شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید