مواد شوینده گران می‌شود؟

🔹در حالی کمتر از شش ماه است که از افزایش ۲۵ درصدی قیمت مواد شوینده می‌گذرد که مجددا تولیدکنندگان درخواست افزایش قیمت را دارند.

🔹حسام بیگدلو، دبیر انجمن صنایع شوینده، در گفتگو با ایلنا از بحران مواد شوینده در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قیمت محصولات شوینده در ایران از محصولات ترکیه که پتروشیمی ندارد، گران‌تر است. با اینکه ترک‌ها مواد اولیه را از ایران خریداری می‌کنند، اما امکانات سرزمینی ایران به تولیدکنندگان کمک نکرد که نرخ تولید را پایین بیاورند.

🔹بنا به اعلام او، در صورت ادامه روند فعلی، بدون تردید در آینده نزدیک با کمبود مواد شوینده و بحران آن مواجه خواهیم شد؛ چراکه ۱۰ تا ۱۵ درصد از شرکت‌های تولیدکننده کوچک روند تولید را متوقف کرده‌اند و شرکت‌های بزرگ نیز برای حفظ برند خود با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند.

🔹در حالی این مسئولان صنفی نسبت به کاهش عرضه مواد شوینده در آینده هشدار می‌دهند که همین سناریو برای گرفتن مجوز افزایش قیمت حدود شش ماه گذشته پیاده شد. در آن مقطع زمانی، فروشگاه‌ها توزیع برخی از شوینده‌ها مانند پودر ماشین‌لباسشویی را محدود به یک تا دو عدد کرده بودند. همین امر موجب شد برخی از مردم برای تهیه شوینده به فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها حجوم ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید