به حوزه گردشگری سهمی نرسید

🔹در میان رویدادهای جهانی، جام جهانی فوتبال یکی از مهم‌ترین محرک‌های سفر است. گفته می‌شود برگزاری جام‌ جهانی در کشور کم‌وسعتی همچون قطر، علاوه بر کشور میزبان، تاثیر بسزایی در حوزه گردشگری کشورهای همسایه نیز خواهد گذاشت.

🔹جزیره کیش به‌واسطه نزدیکی به قطر از نظر مسافت، وجود زیرساخت‌های مناسب فرودگاهی، حمل‌ونقل، لجستیک بندری، امکانات گردشگری و وجود زیرساخت‌های اسکان مناسب تماشاگران، می‌توانست گزینه بعدی پس از دبی و ابوظبی گردشگران در اقامت‌های جام‌جهانی باشد اما اکنون آمارها و کارشناسان یک صدا با هم از فرصت‌سوزی ایران برای به‌دست آوردن سهم خود از گردشگری خارجی سخن می‌گویند.

🔹نمی‌توان از نقشِ ناآرامی‌های اخیر در بی‌رونقی حضور گردشگران خارجی چشم پوشید. وزیر گردشگری ایران چندباری در میتینگ‌های دانشگاهی و بازدیدهای استانی‌اش این موضوع را تایید کرده و انتشار خبر رسمی بازداشت گردشگران خارجی، تایید دیگری بر آن است. در این میان اما فیلترینگ گسترده و قطع اینترنت، یکی دیگر از دلایل نیامدن گردشگران جام‌جهانی به ایران است. مسافرانی که می‌خواهند برای انجام امورات روزانه خود در سفر و هماهنگی پروازها و تماس با خانواده از اینترنت استفاده کنند، کشورهای با توسعه فن‌آورانه را به ایرانی که زیباترین همسایه قطر است ترجیح می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید