🔹تعطیلی معادن به دنبال موانع قانون معادن یکی از اصلی‌ترین مشکلات معدن‌کاران طی چند سال اخیر بود. حالا با افزایش دوباره نرخ ارز فعالان این حوزه بیش از پیش نگران تعطیلی معادن هستند و معتقدند این روند بر سرعت تعطیلی‌ها می‌افزاید.
🔹استدلال آن‌ها این است که به دلیل ضعف قانونی، به‌ویژه در زمینه واردات ماشین‌آلات معدنی گرانی دلار تأثیر مستقیم روی تأمین آن‌ها می‌گذارد، در نتیجه در نبود ماشین‌آلات روز به روز بر تعداد معادن غیرفعال افزوده می‌شود. پیش از این بررسی‌های تجارت‌نیوز از تعطیلی پنج معدن در هر دو روز حکایت داشت.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:
🔹کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال حاضر قانون معادن را برای اصلاح بررسی می‌کند. بخش معدن کشور به اصلاح قانون نیاز دارد. ایران از ذخایر غنی معدنی برخوردار است، اما تاکنون تنها ۱۰ درصد از این ذخایر بهره‌برداری شده است. ضعف موجود در قانون معادن نقش پررنگی در بهره‌برداری ناکافی از این معادن با وجود ذخایر غنی دارد.
🔹در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار واحد تولیدی کشور در زیرمجموعه وزارت صمت کار می‌کنند، اصلاح قوانین مربوط به بخش معدن شرایط کار را برای معدنکاران آسان‌تر می‌کند و به‌یقین با تدوین قوانین جدید اتفاقات بهتری در بخش معدن کشور خواهد افتاد

دیدگاهتان را بنویسید