سعید حجاریان:

🔹جوان‌های عزیزی جان باخته‌اند و با تأسف باید گفت دستگاه تولید اخبار رسمی به‌مصاف حقیقت رفته و به ازای هر جان، یک روایت تولید کرده است!

🔹باید به مطالبه‌ معترضان نگاه کنیم. معترضان شهریور-مهر ۱۴۰۱ مطالبه سبک زندگی دارند، ولی معترضان آبان مطالبه‌شان خود زندگی بود.

🔹معترضان جنبش مهسا می‌گویند می‌خواهیم زندگی کنیم، اما معترضان آبان‌ ۹۸ می‌گفتند می‌‌خواهیم زنده بمانیم.

🔹من در مجموع منطق مواجهه حاکمیت با معترضان را نمی‌پذیرم و معتقدم دستگاه تحلیلی‌شان معیوب است.

🔹الان حاکمیت یک اشتباه جدیدتر مرتکب شده است. این‌بار اعتراض‌کنندگان را اساساً به‌رسمیت نمی‌شناسد و مدام نفت روی آتش می‌ریزد. گویا در ذهن‌شان این است باید حال یک مشت بچه‌پول‌دارِ پررو را بگیریم.

🔹معترضان می‌گویند، می‌خواهیم زندگی کنیم. کاسترو گفته بود، وضع وحشتناکی در ایران دارید، همه راه‌ها را بسته‌اید، لااقل یک راه را باز کنید.

🔹مسئله حجاب در ایران سیاسی است و بی‌حجابی ازجمله روش‌های نه گفتن به ساختار سیاسی محسوب می‌شود. از این گذشته، بازنمایی رسانه‌ای همه‌چیز را سیاسی می‌کند.

🔹اصلاح‌طلبان یک موضع اخلاقی-سیاسی دارند و آن این‌که باید از جامعه دفاع کنند. اکنون جامعه معترض است و تعدادی کشته بر روی دست‌اش مانده است. ما باید از این‌ها دفاع کنیم.

🔹علاوه بر این باید فشار آورد تا نیروی لباس شخصی در خیابان حضور نداشته باشد؛ خطرناک‌ترین نیرو، نیروی‌ بی‌شناسنامه است./ انصاف نیوز

دیدگاهتان را بنویسید