سازنده پهپادهای جنگی تورکیه، بایکتار، گفته است که پهپادهای بایراکتار با موشکهای ارزان قیمت با کامیکازه‌های نیروهای ارتش روسیه در اوکراین مقابله کردند.

مقابله با پهپادهای پر سرو صدا و کم سرعت انتحاری با جنگنده و موشکهای پدافند هوایی نسبتاً هزینه‌بر و غیر ضروری بوده و ارتش اوکراین به دنبال راه حلی برای شکار پهپادهای در اختیار ارتش روسیه به شکلی موثرتر و با هزینه‌های بسیار کمتری است.

هالوک بایراکتار در یک نمایشگاه دفاعی در استانبول گفت: بایراکتار TB2 و آکینجی مجهز به موشک‌های هوا به هوا شدند که برای درگیری با هواپیماهای بدون سرنشین و هلیکوپترها به کار می رود.

در جریان نمایشگاه SAHA Expo، قراردادی بین  روکتسان، غول تولید موشک و بایکتار برای نصب موشک هوا به هوای سونگور بر روی پهپادهای بایراکتار و آکینجی به امضا رسیده است.

سونگور یک موشک هوا به هوای موثر و نسبتاً ارزان قیمت است که به ویژه در برابر اهداف متحرک مانند هلیکوپترها و پهپادها بسیار کارآمد بوده است. مورات ایکینجی، مدیر کل روکتسان در این نمایشگاه گفت: استفاده از این موشکها در پهپادهای ساخت بایراکتار سرنوشت‌ساز بوده و معادلات جنگ را تغییر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید