حاشیه‌های حضور “رازدار” در شرکت نمایشگاه بین‌المللی تمامی ندارد/ ماموریت ۸ روزه مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها/ سهم ایران از فرصت تجاری جام جهانی قطر؛ 《تقریبا هیچ》!

🔹شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی در دولت سیزدهم به نوعی با سازمان توسعه تجارت ادغام شده و زیر نظر سازمان توسعه تجارت اداره می‌شود. در این دوره هومن رازدار مدیرعاملی این نهاد را بر عهده گرفته است.

🔹رازدار که پیش از این به عنوان مدیر روابط عمومی مجموعه تلویزیونی خندوانه در رسانه‌ها شناخته می‌شد عملکرد پر حرف و حدیثی طی ماه‌های اخیر از خودش به جای گذشته که حاشیه‌های آن عملکرد قابل قبول دولت سیزدهم را در حوزه تجارت خارجی تحت تاثیر قرار داده است!

🔹به عنوان مثال یافته‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد چندی پیش رازدار برای اجلاس دو روزه اوزاکای ژاپن ماموریت ۸ روزه می‌گیرد و درخواست مترجم می‌کند. همچنین ۳۵۰۰ یورو هم تنخواه از حساب سازمان توسعه تجارت به او پرداخت می‌شود.

🔹این فرد که انتصابش به عنوان مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی بدون حتی یک روز تجربه در این بخش و بخش های مشابه آن انتقادات زیادی برانگیخته بود، درخواست بلیط پرواز فرست کلاس که معمولا تنها وزرا و معاونان رئیس جمهور از آن استفاده می‌کنند را مطرح کرده است.

🔹او اخیرا در جریان سفر به قطر برای حضور در پاویون بسیار ضعیف ایران در دوحه که تقریبا بهره برداری از منافع برگزاری جام جهانی فوتبال در همسایگی کشورمان را (هیچ ) نشان داد، از CIP فرودگاه امام خمینی استفاده کرده است و این اقدام را برای سفر به ژاپن مجددا تکرار کرده است.

🔹لازم به ذکر است، اخیرا نمایشگاه اختصاصی مهم جمهوری اسلامی ایران در قطر (که در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ از اهمیت فراوانی هم برخوردار است) با حرف و حدیث‌های زیادی برگزار شد.

🔹بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد این نمایشگاه تنها ۱۴ غرفه داشته و بدون بازدید خاصی به کار خودش پایان داده است. باید دید عملکرد نزدیک به یک ساله هومن رازدار چه زمانی مورد ارزیابی مدیران وزارت صمت قرار می‌گیرد و آسیب‌هایی که به فرصت‌های تجاری ایران به خصوص در موضوع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر وارد شده است چگونه جبران خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید