به گزارش CNN فارسی , این شمارش با یک هشدار همراه است: ۴۰ میلیون نشان دهنده نتایج آزمایش مثبت اعلام شده است و بسیاری از کارشناسان معتقدند تعداد واقعی افراد مبتلا بسیار بیشتر است. با این وجود موارد ابتلا به کووید -۱۹ در اوایل تابستان به طور کلی در بسیاری از کشورها در حال افزایش بوده است. بر اساس داده های جان هاپکینز ، میانگین هفت روزه موارد جدید در کشور در روز دوشنبه (روزانه ۱۳۷،۲۷۰) بیش از چهار برابر روز کارگر سال گذشته (روزانه ۳۹،۳۵۵ نفر) بود.

این افزایش موارد منجر به شلوغی بیمارستان ها و افزایش عفونت در میان کودکان شده است – این نگرانی عمیقی است چراکه بسیاری از دانش آموزان به کلاس های درس خود قرار است بازگردند. و کارشناسان می ترسند که تعطیلات آخر هفته ای می تواند اوضاع را حتی بدتر نیز کند.
هفته گذشته ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده ، دکتر روشل والنسکی ، به آمریکایی های واکسینه نشده توصیه کرد که برای تعطیلات سفر نکنند و به افراد واکسینه شده یادآوری کرد که میزان بالای انتقال ویروس به این معنی است که سفر آنها نیز می تواند خطرناک باشد.
این خطر سال گذشته ، هنگامی که موارد در ۳۱ ایالت افزایش یافت و نرخ مثبت در ۲۵ مورد از آنها تنها دو هفته پس از تعطیلات روز کارگر ، افزایش یافت.

البته یک تفاوت بزرگ بین امسال و سال گذشته وجود دارد و آن هم وجود کرونا از نوع دلتا است که قدرت انتقال بسیار بالاتری دارد. مورد دیگر این است که آمریکایی های بالای ۱۲ سال می توانند واکسن بسیار موثر کووید -۱۹ دریافت کنند ، که به گفته کارشناسان بهترین دفاع در برابر این ویروس تابحال است.
اما تنها ۵۳ درصد از کل جمعیت ایالات متحده به طور کامل واکسینه شده اند که دقیق تر در نظر بگیریم فقط ۶۲ درصد از واجدین شرایط آمریکایی واکسینه شده اند و این موضوع ده ها میلیون نفر را در معرض آسیب قرار داده است.
مگان رانی ، پروفسور فوریت های پزشکی می گوید: میتوان گفت همه کسانی که در بیمارستان بستری هستند واکسینه نشده اند. ما در کل کشور نیازی به بستری کردن افرادی نداریم که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.”

ترحمه از خبرگزاری CNN

دیدگاهتان را بنویسید