به گزارش CNN فارسی، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، شامگاه چهارشنبه ۲۳ مارس، برای شرکت در ۳ اجلاس سران ناتو، گروه هفت و اتحادیه اروپا که بر بحران و جنگ در اوکراین متمرکز خواهد بود، وارد بروکسل، پایتخت بلژیک شد.

در این سفر، رئیس جمهوری آمریکا قرار است با رهبران اروپایی و ناتو درباره حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو دیدار و گفت‌وگو کند.

هدف اصلی سفر بایدن به اروپا تقویت وحدت غربی‌ها توصیف شده است. او در این سفر در سه اجلاس سران ناتو، گروه هفت و اتحادیه اروپا که همه سه بر بحران و جنگ در اوکراین متمرکز است، شرکت می‌کند.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که جو بایدن، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه از جمله شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی این کشور اعلام خواهد کرد.

کاخ سفید گفت، بایدن همچنین بر حمایت واشینگتن و متحدانش از کی‌یف در جنگ با روسیه تاکید خواهد کرد.

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که بایدن در جریان دیدار خود با رهبران ناتو در بروکسل بر ضرورت ادامه مقاومت اوکراین و تضمین حمایت کشورهای غربی از کی‌یف تاکید خواهد کرد.

سالیوان افزود که رهبران کشورهای عضو ناتو در خلال نشست خود درباره برنامه‌های نظامی بلندمدت برای تقویت امنیت و دفاع بحث خواهند کرد.

او گفت، بایدن با رهبران ناتو و شورای اتحادیه اروپا درباره موضع چین در قبال جنگ اوکراین و کاهش وابستگی اروپا به گاز روسیه نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

همزمان وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، فهرست تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی در مسکو را ارائه داده تا آنها را به عنوان «شخصیت‌هایی نامرغوب» از این کشور اخراج کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای خود اعلام کرد که اخراج دیپلمات‌های آمریکایی در واقع پاسخی به اخراج ۱۲ دیپلمات روسی از نمایندگی سازمان ملل در نیویورک و دو کارمند روسی دبیرخانه سازمان ملل توسط واشینگتن صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید