به گزارش CNN فارسی، دموکراسی در دانشگاه هنگ کنگ (که بیشتر با نام HKU شناخته می شود) حاکم می شود چرا که تخته ای که بر روی آن دانش آموزان زمانی افکار سیاسی خود را بیان می کردند از بین رفته است. اتحادیه دانشجویی ، که زمانی از دانشجویان حمایت می کرد ، دیگر وجود ندارد و چهار نفر از اعضای آن متهم به حمایت از تروریسم هستند.

اگرچه بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان از بازگشت به محوطه دانشگاه خوشحال بودند چرا که پس از مدت ها بعد از همه گیری کرونا به دانشگاه آمده بودند اما در عین حال  یک سردی سیاسی از نوع دموکراسی بر دانشگاه حاکم شده است که برخی از کارکنان می گویند بر نحوه تدریس آن ها تأثیر می گذارد.

در حالی که دولت هنگ کنگ به CNN گفت دانشگاه های شهر “همچنان از آزادی تحصیلی برخوردارند” ، چهار کارمند فعلی HKU که به شرط ناشناس ماندن با CNN صحبت کردند ، گفتند در مورد آنچه در کلاس می گویند محتاط تر هستند ، زیرا می ترسند دانش آموزان خود آنها را گزارش دهند.
خودسانسوری پس از ژوئن سال گذشته زمانی آغاز شد که پکن یک قانون بحث برانگیز و گسترده امنیت ملی را بر این شهر وضع کرد. از آن زمان ، بیش از ۱۴۰ نفر بر اساس این قانون بازداشت شده اند ، از جمله فعالان ، روزنامه نگاران ، سیاستمداران و فرهنگیان و از این تعداد ۸۵ نفر متهم شده اند.

HKU-بالاترین رتبه دانشگاه در شهر با بیش از ۳۰،۰۰۰ دانشجو-می تواند یک مکان علمی قدرتمند در هنگ کنگ محسوب شود. برخی از کارکنان HKU می گویند فضای ترس و عدم قطعیت چیزی را که نقض قانون را در بر می گیرد ، احاطه کرده است. و آنها هشدار می دهند که مانند خود شهر ، آزادی ها و حقوقی که زمانی دانشگاه را از آنچه در سرزمین اصلی چین متمایز کرده بود ، به سرعت در حال زوال است.

 

ترجمه از وبسایت رسمی CNN

دیدگاهتان را بنویسید