به گزارش CNN فارسی ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، نشت اطلاعات جدید نشان می‌دهد که گوگل در حال آزمایش تلفن هوشمند تاشوی Passport است. طبق اطلاعات جدید منتشر شده، گوشی تاشو گوگل از سیستم عامل آینده اندروید ۱۲ پشتیبانی می‌کند.

گوشی تاشوی پاسپورت گوگل از دو صفحه پشتیبانی می‌کند که یکی از آن‌ها هنگام تا شدن گوشی غیر فعال می‌شود. اطلاعات فاش شده تأیید کرد که گوگل تلفن جدید خود را امسال معرفی می‌کند که از یک صفحه نمایش ۷.۶ اینچی OLED استفاده می‌کند. در اطلاعات فاش شده هیچ گونه جزئیات فنی مربوط به این گوشی جدید ذکر نشده است، اما برخی از آن‌ها در مورد پشتیبانی دستگاه از شبکه‌های ۵G خبر می‌دهند.

رقابت گوگل با سامسونگ و هوآوی برای تولید گوشی تاشو

انتظار می‌رود که تلفن تاشو گوگل با تعدادی از دستگاه‌های تاشو مشابه تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند “سامسونگ” و “هوآوی” رقابت کند. باید دید آینده این گوشی چه خواهد شد.

سامسونگ جدی‌ترین رقیب گوگل

اگر از همان روزهای اولی که گوشی‌های سامسونگ به بازار آمدند از آن‌ها استفاده کرده باشید، شاید یادتان باشد که رابط کاربری این گوشی‌ها تفاوت زیادی با رابط کاربری گوشی‌های امروز سامسونگ دارند. دلیل این تفاوت فاحش رشد و بهینه‌سازی این رابط کاربری در طول زمان نبود. بلکه سامسونگ تلاش می‌کرد خودش از گوگل جدا نشان دهد.

سامسونگ بااینکه گوشی‌های اندرویدی درست می‌کرد اما تلاشش این بود که تا جای ممکن گوشی‌هایش شبیه اندروید نباشد.

سامسونگ تا حد امکان اپلیکیشن‌های گوگل را حذف و اپلیکیشن‌های خود را نصب می‌کرد. به‌جای تقویم گوگل از تقویم سامسونگ، به‌جای دفترچه مخاطبان گوگل از دفترچه مخاطبان سامسونگ و به‌جای هر اپلیکیشن ساخته گوگل، اپلیکیشن ساخته خودش را نصب می‌کرد.

حتی امروز هم در حوزه‌های دیگر مثل تلویزیون‌ها و ساعت‌های هوشمند نیز به‌جای سیستم‌عامل‌های گوگل یعنی اندروید تی‌وی (Android TV) و وییر اواس (Wear OS)، از سیستم‌عامل ساخته خودش بهره می‌برد.

سامسونگ حتی زمانی تلاش کرد برای گوشی‌های هوشمند نیز سیستم‌عامل خود را بسازد؛ اما در دنیای امروز تقریبا غیرممکن است که شرکت سومی بتواند سیستم‌عامل جدیدی که بتواند با اندروید و آی‌او‌اس رقابت کند، بسازد. مایکروسافت که نتوانست. بعید به نظر می‌آید سامسونگ بتواند.

گوگل را کهکشان سامسونگ تهدید می‌دید

حتی همان روزهایی که برند گلکسی سامسونگ در حال رشد بود و آرام‌آرام در حال تبدیل به نامی در بازار تلفن‌های هوشمند می‌شد، گوگل از این می‌ترسید که برند گلکسی از برند اندروید جلوتر برود و سیستم‌عامل گوگل زیر سایه آن قرار بگیرد.

این یک فکر درست بود. تمام تلاش سامسونگ هم همین بود؛ زیرا نمی‌خواست صرفا یک تولیدکننده گوشی هوشمند در بین کلی تولیدکننده دیگر باشد.

به همین دلیل هم سامسونگ از رابط کاربری سنگین خود یعنی تاچ‌ویز برای گوشی‌هایش استفاده می‌کرد. بااینکه می‌دانست استفاده از این رابط کاربری، گوشی‌هایش را کند و سنگین می‌کند و اگر صرفا اندروید خالص به کار ببرد گوشی‌هایش روان کار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید