به گزارش CNN فارسی؛ جولیان بارنز گزارشگر امنیت ملی نیویورک‌ تایمز که سازمان های اطلاعاتی واشنگتن را پوشش می‌دهد، در گزارشی با تأکید بر اینکه« بررسی اطلاعاتی هیچ نتیجه قطعی درباره پیدایش ویروس نمی دهد»، گزارش داد: بر اساس بخش‌های طبقه‌بندی نشده از گزارش ارائه شده به کاخ سفید که روز جمعه منتشر شد ، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نتوانستند به درستی مشخص کنند که آیا پاندمی ویروس کرونا نتیجه نشت تصادفی از آزمایشگاه بوده است یا طی روندی طبیعی‌تر پدید آمده است.

عدم قطعیت درباره منشاء کروناویروس

به گفته دفتر مدیر اطلاعات ملی، سازمان های اطلاعاتی کشور بدون همکاری بیشتر چین یا منابع اطلاعاتی جدید به نتیجه نمی‌رسند.

رئیس جمهور بایدن در بیانیه ای گفت که ایالات متحده به کار خود برای درک ریشه های این ویروس ادامه می دهد و از چین خواست در مورد آنچه منجر به ظهور پاندمی در اواخر سال ۲۰۱۹ شد شفاف تر عمل کند.

بایدن گفت: «ما همه تلاش خود را برای ردیابی ریشه های این شیوع که باعث درد و مرگ فراوان در سراسر جهان شده، انجام خواهیم داد ، به طوری که ما بتوانیم همه اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از تکرار آن انجام دهیم. اطلاعاتی در مورد منشاء این همه گیری در جمهوری خلق چین وجود دارد، اما از ابتدا، مقامات دولتی در چین به جای تلاش شفاف، در راستای جلوگیری از دسترسی بازرسان بین المللی و اعضای جامعه جهانی بهداشت عمومی تلاش کرد اند».با تشدید بحث ها درباره منشاء بیماری کرونا و نقش چین، آقای بایدن سه ماه پیش به سازمان های اطلاعاتی کشور دستور داد تا گزارشی در مورد منبع ویروس تهیه کنند.

پس از بررسی‌های صورت گرفته، شورای اطلاعات ملی و چهار آژانس اطلاعاتی دیگر گزارش دادند که معتقدند ویروس عامل کووید -۱۹ « به احتمال زیاد با انتقال آلودگی از طریق قرار گرفتن در معرض حیوان آلوده به طور طبیعی، و یا نزدیکی به منشأ ویروس» ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید