به گزارش CNN فارسی , هیو هویت مجری برنامه ی تلویزیون رو بروی ترامپ نشست و از پاسخ ترامپ بسیار تعریف کرد , این امر پس از آن صورت گرفت که هویت از ترامپ خواست گفتگوی خود با ملا عبدالغنی برادر ، بنیانگذار و معاون طالبان را در جریان مذاکرات خود با این گروه در سال ۲۰۲۰ برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شرح دهد. (ترامپ قبل از انفجارها در فرودگاه کابل صبح پنجشنبه با هویت صحبت کرده بود.)

بخشی از این مکالمه در زیر آمده است :
هویت: با ملا برادر که با او صحبت کردید ، چه ارتباطی داشتید و چه مکالمه ای داشتید؟
ترامپ: خوب ، من با کیم جونگ اون از کره شمالی نیز گفتگو کردم. ما در آن زمان جنگ هسته ای نداشتیم.  اما پرزیدنت اوباما به من گفت ما قصد داریم با کره شمالی جنگ هسته ای داشته باشیم. و همان زمان من پرسیدم آیا فکر نمی کنید صحبت کردن مستقیم با او ممکن است ایده خوبی باشد؟
ترامپ: سپس نوبت ملابرادر رسید و من به او گفتم :اگر با ایالات متحده آمریکا بدی کنید ، اگر با غیرنظامیان ما ، با هر شهروند آمریکایی بدی کنید ، یا اگر کاری غیر عادی انجام دهید می دانید من به شما ضربه خواهم زد و شما بیشتر از هر کشوری مورد ضربه قرار خواهید گرفت .اما پس از برکناری من تصمیمات احمقانه ای اتخاذ شد ، شماره یک این بود که به ارتش ما اجازه داده شد قبل از غیرنظامیان و قبل از اینکه همه تجهیزات خود را پس بگیریم ، ۸۳ میلیارد دلار خرج کند.

این که در همان روزی که بسیاری از جمهوری خواهان به سرعت از رئیس جمهور , جو بایدن برای مقابله با کاهش حضور آمریکا در افغانستان انتقاد کرده اند این مصاحبه اتفاق افتاد ، نشان می دهد  که دانش سیاست خارجی ترامپ و حسن نیت او کاملاً ضعیف است.

دیدگاهتان را بنویسید