این باور که کودکان تحت تأثیر کووید ۱۹ قرار نمی گیرند به نظر می رسد با نوع جدید کرونا با نام دلتا دیگر اعتباری مانند گذشته ندارد.

طبق اعلامیه ی اخیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا ، در تاریخ مشابه امروز در سال گذشته ، بیش از ۴۵ هزار کودک به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده اند.

داده های CDC نشان می دهد که از روز سه شنبه ی هفته گذشته ، به طور متوسط تعداد ۱۹۲ کودک مبتلا به کووید ۱۹ هر روز در بیمارستان های ایالات متحده بستری می شدند و همچنان این موضوع ادامه دارد.

این میزان افزایش ۴۵٫۷ درصدی نسبت به هفته قبل در زمینه بستری های روزانه ی جدید بیماران کووید ۱۹ بین سنین ۰ تا ۱۷ سال داشته است که متاسفانه آمار نگران کننده ای محسوب می شود.

در حالی که مسیولان بهداشت و سلامت درباره ی قوانین جدید درباره ی زدن ماسک در مدارس و واکسینه شدن نوجوانان بحث می کنند ، نوع دلتا که اکنون در اکثر کشورها غالب است همچنان افرادی را که واکسینه نشده اند مورد هدف قرار می دهد, از جمله برخی از بچه هایی که برای واکسینه شدن بسیار کوچک هستند.

پزشکان می گویند حفاظت از کودکان در برابر نوع دلتا بسیار مهم است, نه فقط برای حفظ سلامت خود کودکان بلکه برای جلوگیری از ظهور انواع تهاجمی تری از کرونا به واسطه ی ناقل شدن کودکان به این ویروس کشنده.

طبق گفته پزشکان, نوع دلتا مانند آبله مرغان مسری است. طبق گزارشات آژانس خبری CDC تنها در دو ماه ، نوع دلتا از پراکندگی ۳ درصدی به بیش از ۹۳ درصدی در ایالات متحده رسیده است.

آکادمی اطفال آمریکا بیان کرد که تنها در یک هفته ،نوع دلتا در ایالات متحده ی آمریکا ۸۴ درصد موارد جدید کووید ۱۹ را در بین کودکان افزایش داده است به طوریکه ۳۹ هزار مورد جدید کرونا در میان کودکان در ایالت متحده گزارش شده است.

نکته ی قابل توجه این است که با افزایش بستری شدن کودکان در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ ، پزشکان به نتیجه ای جدید رسیدند که این بار, فقط کودکانی که بیماری زمینه ای دارند بستری نمی شوند.

بر اساس داده های آژانس خبری CDC از میان ۱۰۰ ایالات آمریکا ، تقریباً نیمی از کودکان بستری شده به دلیل کووید ۱۹ بین ماه های مارس ۲۰۲۰ و ژوئن ۲۰۲۱ هیچ بیماری زمینه ای شناخته شده ای نداشتند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید