هفت افسر پلیس کنگره آمریکا از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا ، سازمان دهندگان تجمع و اعضای گروه های افراطی راست شکایت کرده و آنها را به انتشار دروغ متهم کرده اند ،آن ها از احساسات برتری طلبان سفیدپوست برای سرنگونی انتخابات ۲۰۲۰ خبر داده اند که در نهایت باعث شد مسئولیت انتخابات را بر عهده بگیرند.این ماجرای شورشی  بود که در ۶ ژانویه بیش از ۱۴۰ افسر را مجروح کرد.

طبق این شکایت که روز پنجشنبه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه ی کلمبیا در خصوص نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مطرح شد ، شاکیان  در اجرای قانون جان خود را برای دفاع از کنگره در برابر حمله خشونت آمیز و جمعی به خطر انداختند – حمله ای که با تلاش غیرقانونی با استفاده از زور ، ارعاب و تهدید برای جلوگیری از تأیید کنگره ، با تحریک ، کمک و همراهی متهمان همراه شد.
در این شکایت آمده است: “به دلیل اقدامات غیرقانونی متهمان ، شاکیان مورد ضرب و شتم شدید ، تف ، گاز اشک آور ، اسپری خرس  و… قرار گرفتن  و همچنین در معرض توهین های نژادی  قرار گرفتند و برای جان خودشان ترسیدند . حتی جراحات برخی شاکیان ، که متهمان باعث آن شده اند ، تا به امروز ادامه دارد.
این دعوی جدید آخرین مورد از مجموعه اقدامات حقوقی علیه رئیس جمهور سابق است که برای محکوم کردن وی در قبال قیام مرگبار کنگره آمریکا طراحی شده است.
سی ان ان برای اظهار نظر با سخنگوی ترامپ تماس گرفته است. ترامپ پیش تر هرگونه مسئولیت حمله به کنگره آمریکا را رد کرده بود.
این شکایت نامه ی ۷۱ صفحه ای همچنین ادعاهای نادرستی مبنی بر تقلب در انتخابات و تحریک خشونت علیه اعضای کنگره و مأموران اجرای قانون که وظیفه آنها محافظت از آنها بوده است را متهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید