به گزارش CNN فارسی ، تحلیلگران می گویند که آنها متوجه کاهش ترافیک حمل و نقل در اواخر ماه اکتبر شدند، زیرا چین برای تصویب قوانینی در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها آماده می شد.
معمولاً شرکت‌های داده‌های حمل و نقل می‌توانند کشتی‌ها را در سرتاسر جهان ردیابی کنند، زیرا دارای یک سیستم شناسایی خودکار یا AIS هستند.
این سیستم به کشتی‌ها اجازه می‌دهد اطلاعاتی مانند موقعیت، سرعت، مسیر و نام را به ایستگاه‌هایی که در امتداد خطوط ساحلی با استفاده از رادیو فرکانس بالا قرار دارند ارسال کنند. اگر یک کشتی خارج از برد آن ایستگاه ها باشد، می توان اطلاعات را از طریق ماهواره مبادله کرد.
اما این اتفاق در دومین اقتصاد بزرگ جهان، بازیگر مهم تجارت جهانی، رخ نمی دهد. بر اساس داده‌های ارائه‌دهنده داده‌های کشتیرانی جهانی VesselsValue، در سه هفته گذشته، تعداد کشتی‌هایی که سیگنال‌ها را از کشور ارسال می‌کنند، نزدیک به ۹۰ درصد کاهش یافته است.
شارلوت کوک، تحلیلگر ارشد تجارت در VesselsValue گفت: «در حال حاضر شاهد کاهش گسترده سیگنال‌های AIS زمینی در چین هستیم.

قانون جدید داده می تواند هرج و مرج زنجیره تامین را بدتر کند
وزارت امور خارجه چین به سی‌ان‌ان بیزینس گفت که ایستگاه‌های AIS در امتداد سواحل چین که به طور قانونی مطابق با معاهدات بین‌المللی ساخته شده‌اند «تعطیل نشده‌اند» و «به‌طور عادی کار می‌کنند».
پلتفرم های AIS در دسترس عموم نیز به طور عادی کار می کنند.
دفتر اطلاعات شورای دولتی، که به عنوان دفتر مطبوعاتی کابینه کشور عمل می کند، به درخواستی برای اظهار نظر در مورد اینکه چرا ارائه دهندگان کشتیرانی دسترسی به داده ها را از دست می دهند، پاسخ نداد.
اما تحلیلگران فکر می‌کنند که مقصر را پیدا کرده‌اند: قانون حفاظت از اطلاعات شخصی چین که از اول نوامبر اجرایی شد. این قانون از شرکت‌هایی که داده‌ها را پردازش می‌کنند می‌خواهد قبل از اینکه اجازه دهند اطلاعات شخصی از خاک چین خارج شود، تأییدیه دولت چین را دریافت کنند – قانونی که منعکس‌کننده این قانون است. در پکن انتظار می رود که چنین داده هایی در دست دولت های خارجی قرار گیرد.
قانون به اطلاعات حمل و نقل اشاره ای نمی کند. به گفته Anastassis Touros، رهبر تیم شبکه AIS در Marine Traffic، یک ارائه دهنده بزرگ اطلاعات ردیابی کشتی، ارائه دهندگان داده چینی ممکن است به عنوان یک اقدام احتیاطی اطلاعات را مخفی کنند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید