به گزارش CNN فاسی آندره نیبیتوف، رئیس پلیس کی‌یف، پایتخت اوکراین یک‌شنبه ۱۳ مارس اعلام کرد که «برنت رینوت»، روزنامه‌نگار آمریکایی در پی حملات نیروهای روسیه به شهر اربین کشته شده است.

منابع خبری در اوکراین گزارش دادند که روزنامه‌نگار مقتول، در روزنامه «نیویورک تایمز» کار می‌کرده اما مسئولین این روزنامه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند که او در هنگام کشته‌شدن با این روزنامه همکاری نداشته است.

منابع مذکور همچنین از زخمی‌شدن یک روزنامه‌نگار دیگر خبر دادند اما نامی از او منتشر نکردند.

به گزارش منابع اوکراینی، روزنامه‌نگار کشته‌شده آمریکایی هنگامی که به همراه چند خبرنگار خارجی دیگر در اتومبیل بودند، مورد حمله قرار گرفته و کشته شده است.

همزمان «CNN» تصویری از پاسپورت خبرنگار کشته شده و کارت اشتغال به کار او را منتشر کرد.

کی‌یف در محاصره

پیشتر نیروهای روسیه مناطق شمال غرب و شمال شرق کی‌یف را کاملا به تصرف خود در آورده بودند.

به گفته مقامات اوکراینی، پایتخت این کشور تقریبا به‌طور کامل به محاصره نیروهای روسیه در آمده و تنها از سوی جنوب امکان رفت و آمد به این شهر وجود دارد.

منابع خبری گزارش دادند، شهرک‌های واقع در حومه شمال غرب کی‌یف، از جمله اربین و پوچا در روزهای اخیر به‌شدت مورد حملات هوایی و موشکی نیروهای روس قرار گرفته است.

ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین هم اعلام کرد که نیروهای روسیه برای تکمیل محاصره کی‌یف حملات زیادی به مناطق مسکونی حومه این شهر انجام داده‌اند.

نیروهای روسیه به‌رغم مقاومت سخت ارتش اوکراین، طی روزهای اخیر پیشروی‌هایی در مناطق شرقی و جنوبی این کشور داشته‌اند.

روسیه از ۲۴ فوریه گذشته «عملیات نظامی» خود در شرق اوکراین را آغاز کرد و در ابتدا اعلام داشت که این عملیات محدود خواهد بود.

اما نیروهای روس پس از ورود به خاک اوکراین، تهاجم گسترده‌ای را به شهرهای بزرگ این کشور از جمله کی‌یف، انجام داده و تاکید کردند که برای توقف این تهاجم، مقامات اوکراین باید تمام شروط مسکو از جمله پذیرش حاکمیت روسیه بر بخش‌هایی از خاک اوکراین و عدم عضویت در پیمان ناتو را بپذیرند.

دیدگاهتان را بنویسید