به گزارش CNN فارسی , سرلشکر هنک تیلور ، معاون ستاد مشترک نیروهای مسلح عملیات منطقه ای ، شنبه در یک کنفرانس خبری گفت : “حتی بدون مشخص کردن برنامه های آینده ، من باور دارم که ما همچنان توانایی دفاع از خود را داریم و از توانایی های خود برای انجام عملیات ضدتروریسم در صورت نیاز استفاده خواهیم کرد.” جان کربی ، سخنگوی پنتاگون گفت که همه ی مهره های داعش در یک حمله هدف قرار گرفتند و آنها “برنامه ریزان و تسهیل کنندگان داعش-کی” بودند.

یک مقام دفاعی آمریکا صبح شنبه به CNN گفت که گمان می رود یکی از این افراد با حملات احتمالی آینده در فرودگاه کابل ارتباط داشته باشد. این مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده او را شناسایی کرده چرا که این فرد به نظر می رسد دانش کافی برای این حمله داشته است ، وی افزود “او یک شخص شناخته شده بود” اما ایالات متحده او را درواقع “ارشد” داعش-کی نمی نامد.
یک مقام دفاعی دیگر به شبکه CNN گفت که این فرد در محوطه ای در منطقه جلال آباد بود و اطلاعات جدید پس از حمله تروریستی در کابل برای توجیه این حمله تأیید شد. این منبع گفت که نظارت بر محوطه تا زمانی که همسر و فرزندان هدف قبل از انجام حمله هوایی بدون سرنشین توسط ایالات متحده خارج شدند ، ادامه داشت.

کربی روز شنبه گفت :”من قصد ندارم در مورد توانایی های خاصی صحبت کنم که ممکن است داعش در این حمله از دست داده باشد. اما آنها یک طراح حمله را از دست دادند و یک تسهیل کننده را نیز از دست دادند. البته یک زخمی نیز دارند. که ، این حبر خوبی برای مردم افغانستان و نیروهای آمریکا بخصوص نیروی هوایی آمریکا است. “.
اعلام این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا ، قول داد که حمله تروریستی در کابل را تلافی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید