به گزارش CNN فارسی منابع محلی در ولایت (استان) بدخشان در شمال افغانستان، از کشته‌شدن یک فرمانده طالبان توسط افراد مسلح ناشناس در این ولایت خبر داده‌اند.

منابع محلی در ولایت بدخشان گفته‌اند، افراد مسلح ناشناس، صبح یک‌شنبه، ۱۰ آوریل (۲۱ حمل)، یک فرمانده طالبان را در روستای «پرنه‌خم» ناحیه هشتم شهر فیض‌آباد، به قتل رسانده و محافظ او را زخمی کرده‌اند.

هر چند تا کنون مسئولیت این حمله را گروهی به عهده نگرفته، اما برخی منابع در بدخشان مدعی شده‌اند که این فرمانده طالبان توسط نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان ترور شده است.

از سویی دیگر، جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلام کرد، شامگاه شنبه ۹ آوریل (۲۰ حمل)، به دو خودروی (موتر) طالبان در ولسوالی (شهرستان) خوست‌فرنگ حمله کرده‌اند.

بر بنیاد اعلامیه، این کمین در منطقه تنگی سچی صورت گرفته و در پی آن ۶ طالب کشته و ۳ طالب دیگر زخمی شده‌اند.

در اعلامیه آمده است، منطقه تنگی‌ سچی، ولسوالی خوست را با اندراب‌ها وصل می‌کند و نیروهای طالبان می‌خواستند به دیگر اعضای این گروه که در اندراب مستقر هستند ملحق شوند که هدف حمله قرار گرفته‌اند.

طالبان تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده‌ است.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» شنبه ۹ آوریل، از آغاز درگیری شدید میان نیروهای این جبهه و طالبان در دره قاسان ولسوالی (شهرستان) ده صلاح اندراب ولایت بغلان خبر داد.

به گفته او، نیروهای طالبان ساعت ۹ صبح به مواضع جبهه مقاومت حمله کردند و جنگ شدید میان دو طرف همچنان جریان دارد.

او افزوده است، طالبان این‌بار با نیروهای بیشتری حمله کرده اما نیروهای جبهه مقاومت حملات این گروه را عقب‌ رانده و تاکنون ۴ نیروی طالبان نیز کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید