به گزارش CNN فارسی به گفته سه نفری که مستقیماً از این تصمیم مطلع هستند، کریس لیخت، تهیه‌کننده باسابقه تلویزیونی که به ساخت «Morning Joe» در MSNBC کمک کرد و بعداً برنامه‌های صبح و اواخر شب در CBS را دوباره پخش کرد، قرار است رهبر بعدی CNN باشد.

آقای لیخت ۵۰ ساله که در حال حاضر تهیه کننده اجرایی سریال “Late Show with Stephen Colbert” است، آماده است جانشین رئیس CNN جف زاکر شود، که دوره ۹ ساله او به طور ناگهانی در این ماه به پایان رسید و او به دلیل یک رابطه عاشقانه گزارش نشده با یکی از همکارانش استعفا داد.

انتظار می رود پس از اینکه شرکت مادرش، WarnerMedia، ادغام با Discovery Inc. را تکمیل کرد، به شبکه بپیوندد، معامله ای که ممکن است تا آوریل بسته شود. آقای لیخت و دیوید زاسلاو، مدیر عامل دیسکاوری، دوستان حرفه ای و اجتماعی هستند که بیش از یک دهه است که یکدیگر را می شناسند.

یکی از این افراد گفت، مذاکرات بین آقای لیخت و زاسلاو بلافاصله پس از خروج آقای زاکر آغاز شد و در دو هفته گذشته شدت گرفته است. انتظار می رود که در هفته آینده یک اعلامیه رسمی ارائه شود. Puck اولین بار در مورد انتخاب آقای Licht گزارش داد.

نظارت بر CNN (یک سازمان خبری وسیع با ردپای جهانی، هزاران کارمند و صدها میلیون دلار درآمد سالانه) بدون شک بزرگترین وظیفه در حرفه آقای لیخت در تلویزیون خواهد بود. و او در زمان طوفان به شبکه می پیوندد.

اتاق خبر او با خروج شگفت انگیز آقای زوکر که وفاداری عمیقی در بین مجریان و خبرنگاران داشت، گیج شد. رتبه‌بندی ساعات پربیننده و صبحگاهی آن پس از رقیب فاکس نیوز و MSNBC در جایگاه سوم قرار دارد. و تصاحب قریب الوقوع توسط Discovery سوالاتی را در مورد جهت آینده شبکه ایجاد کرده است.

آقای لیخت یکی از خالقان “Morning Joe”، موفق ترین فرنچایز MSNBC است که هنوز هم خط صبحگاهی شبکه را کنترل می کند. او در سال ۲۰۱۱ وارد اخبار CBS شد، جایی که او را با خوش شانسی «CBS This Morning»، اضافه کردن مجریان چارلی رز و گیل کینگ و معرفی قالبی پرحرف تر و آزادتر به حساب آوردند.

در سال ۲۰۱۶، سی‌بی‌اس با آقای لیخت تماس گرفت تا «نمایش دیرهنگام با استیون کولبر» را به عهده بگیرد، که در ماه‌های اولیه‌اش تلاش کرد تا بینندگان را مطمئن کند و تحسین منتقدان را که دیوید لترمن، سلف کولبر از آن برخوردار بود، به دست آورد.

آقای لیخت یک چرخش رتبه‌بندی خارق‌العاده ایجاد کرد و آقای کولبر را تشویق کرد تا با قدرت بیشتری در رویدادهای جاری و اخبار سیاسی شرکت کند. او اجراهای زنده را پس از رویدادهای خبری مهم مانند شب های انتخابات و سخنرانی های ایالت اتحادیه اضافه کرد. در سال ۲۰۱۷، آقای کولبر به چیزی دست یافت که آقای لترمن به ندرت در دوران حرفه ای طولانی خود انجام داده بود: پیروزی برای “The Tonight Show” از NBC Breitings، یک رشته پیروزی که پنج سال بعد به طول انجامید.

کمدی اواخر شب چالشی متفاوت از یک شبکه جهانی به سفارش CNN است.

این کانال در حال حاضر ده ها روزنامه نگار در اوکراین دارد که تهاجم روسیه را پوشش می دهند. هفته‌ها از راه‌اندازی یک سرویس اشتراک دیجیتال جدید، CNN + می‌گذرد که دیر وارد جنگ‌های جریانی جدیدی شد که شبکه ده‌ها میلیون دلار به آن اختصاص داده است. کناره گیری آقای زاکر همچنین به استعفای اجباری شریک عاشقانه اش، آلیسون گلوست، که به عنوان مدیر ارتباطات و بازاریابی CNN خدمت می کرد، انجامید.

در زمان آقای زوکر، برنامه‌های این کانال به قلمرو حزبی‌تر تغییر کرده است که تا حدی ناشی از حملات شدیدی است که رئیس‌جمهور وقت دونالد جی. ترامپ با آن مواجه شده بود. اخیراً، جان مالون، رئیس لیبرتی مدیا که نقشی کلیدی در کمپانی برادران وارنر که به زودی تأسیس خواهد شد، علناً ابراز تاسف کرد که CNN توسط پوشش خبری سنتی آن در میانه‌ها از بین رفته است.

انتظار می‌رود که آقای لیخت از حمایت کامل آقای زاسلاو، مدیرعامل دیسکاوری برخوردار باشد. این افراد چندین بار در سال با هم شام می‌خورند و آقای لیخت یکی از شرکت‌کنندگان ثابت مهمانی آقای زاسلاو در روز کارگر در ایست همپتون، نیو بود. یورک.

آقای لیخت، فارغ التحصیل دانشکده ارتباطات SI Newhouse در دانشگاه سیراکیوز (جایی که اتاق کنترل دانشجویان به نام او نامگذاری شده است)، فعالیت تلویزیونی خود را در اخبار محلی آغاز کرد. او در حوالی زمان محاکمه OJ Simpson در لس آنجلس کار می کرد و قبل از نقل مکان به MSNBC، زمانی را در سانفرانسیسکو گذراند، جایی که او تهیه کننده برنامه گفتگوی جو اسکاربرو شد.

او با کارفرمای جدیدش ارتباط خانوادگی دارد: همسرش جنی بلانکو چندین سال در CNN به عنوان تهیه کننده مجری آندرسون کوپر و سپس به عنوان مدیر استخدام و توسعه استعدادها کار کرد. زمانی که شما در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ در آتن در حال انجام ماموریت بودید، قرار ملاقات را آغاز کردند.

دیدگاهتان را بنویسید