به گزارش CNN فارسی آقای زالی که با شبکه خبر تلویزیون حکومتی ایران صحبت می‌کرد گفت که “تهران یکی از بحرانی‌ترین شرایط کرونایی خود را در ماه‌های اخیر طی می‌کند”.

وی گفت که “اقدامات ناقص انجام ندادنشان بهتر است از انجام دادن آنها است و ما باید یا قرنطینه نکنیم یا اگر دست به قرنطینه زدیم تمام ملاحظات یک قرنطینه را اعمال کنیم”.

این مقام وزارت بهداشت با اشاره به نمونه‌های تعطیلی ناقص می‌گوید: “رستوران‌ها باز هستند، برخی از پاساژها باز هستند و بسیاری از مردم از شهر خارج شده‌اند و شهرستان‌ها رفته‌اند و سفرهای بین استانی به شدت جریان داشته”.

به گفته وی “اگر قرار باشد قرنطینه صورت بگیرد باید به صورت کامل قرنطینه را اعمال کنیم و این کار نباید ناقص اجرا شود، چیزی شبیه همین که در تهران اجرا شد”.

آقای زالی می‌گوید که قرنطینه کامل در کمتر از دو هفته کارکردی در کنترل شیوع نخواهد داشت.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران نیز گفته است که “تعطیلی هفته گذشته تهران هیچ فایده‌ای نداشته، اگر نگوییم اثر مضر داشته است”.

به گفته وی “رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران و البرز، قم، مازندران و گیلان به زیر ۴۰ درصد رسیده است”.

این مقام وزارت بهداشت می‌گوید که “در شهر تهران رستوران های معروف پر پر است و هیچ کس ماسک ندارد”.

کارشناسان مسائل بهداشتی یکی از دلایل شیوع بیشتر کرونا در ایران و وقوع موج‌های پشت سرهم را کند بودن روند واکسیناسیون گزارش شده است.

تاکنون بیش از ۷ میلیون نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار نفر دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

تهران تا دو هفته درگیر کروناست

نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا استان تهران هم گفته است که “اوضاع بیماری در تهران خراب است” و “حداقل تا دو هفته دیگر همین روند را داریم. در عین حال با توجه به اینکه تعداد آلودگی بالاست، مرگ و میر هم بالاست”.

به گفته وی “البته درصد مرگ و میر پایین و زیر یک درصد است، اما تعداد مرگ و میر به دلیل وسعت آلودگی بالاست.”

آقای توکلی همچنین می‌گوید که “هدف از تعطیلات اخیر این بود که کادر درمان بتوانند آرامشی پیدا کنند و مدیریت شود که البته این آرامش هم نیست و همه بیمارستان ها درگیرند.”

این مقام وزارت بهداشت ایران در خصوص وضعیت پایتخت گفته است “در حال حاضر وضعیت بستری ها در تهران بسیار بالاست و حدود ۸۷۰۰ بستری داریم و روزانه حدود ۲۰۰۰ بستری جدید داریم و همچنین حدود ۲۰ هزار مورد مراجعه به بیمارستان‌ها وجود دارد.”

براساس اعلام وزارت بهداشت ایران روز گذشته ۲۵۹ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید