آسوشیتدپرس نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می‌دهد با توجه به کاهش نظر مثبت آمریکایی‌ها نسبت به نوع مدیریت همه‌گیری کرونا از سوی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و همچنین سیاست خارجی کاخ سفید، میزان محبوبیت بایدن کاهش یافته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، میزان محبوبیت بایدن از ۵۹ درصد در ماه گذشته به ۵۴ درصد رسیده است.

آسوشیتدپرس تاکید کرده این میزان از محبوبیت یک رئیس جمهور در اولین سال ریاست جمهوری‌اش، به ویژه با توجه به دو قطبی شدن عمیق کشور، نسبتا میزان بالایی است.

با این حال، این یک نشانه نگران‌کننده برای بایدن است، زیرا او با عمیق‌ترین چالش‌های سیاست داخلی و خارجی دوران ریاست جمهوری‌اش تاکنون مواجه است.

بر اساس این نظرسنجی، مهم‌ترین علامت هشدار برای رییس جمهوری آمریکا، مربوط به شیوه مدیریت او در برابر همه‌گیری کروناست.

ماه گذشته، ۶۶ درصد آمریکایی‌ها با مدیریت او در این زمینه موافق بودند، اما اکنون این رقم به ۵۴ درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده کاهش حمایت جمهوری‌خواهان و مستقل‌هاست.

همچنین این کاهش محبوبیت، با مسائل دیگری از جمله بدتر شدن اوضاع در افغانستان با خروج نیروهای آمریکایی و بازگشت طالبان به قدرت همزمان است.

این نظرسنجی در فاصله روزهای ۱۲ تا ۱۶ ماه اوت انجام شده بود که اخبار پیشروی‌های طالبان در افغانستان به طور گسترده در رسانه‌های آمریکا پوشش داده می‌شد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد فقط ۴۷ درصد آمریکایی‌ها با سیاست خارجی بایدن موافق هستند و ۵۱ درصد مخالف سیاست خارجی او هستند.

همچنین ۵۲ درصد سیاست امنیت ملی او را تایید می‌کنند و در مقابل ۴۶ درصد آمریکایی‌ها مخالف سیاست امنیتی ملی رییس جمهورشان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید