به گزارش CNN فارسی ،طبق گفته یک نشریه دولتی ، این قطع برق “غیر منتظره و بی سابقه” روز دوشنبه در سه استان شمال شرقی چین رخ داد. این روزنامه روز سه شنبه گزارش داد که سهمیه بندی قدرت در استانهای هیلونگ جیانگ ، جیلین و لیائونینگ “منجر به اختلالات عمده ای در زندگی روزمره مردم و عملیات تجاری شده است”.

کمبود برق همچنین استان جنوبی گوانگدونگ ، قطب بزرگ صنعتی را تحت تاثیر قرار داده است. مقامات محلی روز دوشنبه گفتند که بسیاری از شرکت ها سعی می کنند با دو یا سه روز کار در هفته تقاضا را کاهش دهند.
شرکت دولتی شبکه چین روز دوشنبه گفت که “برای مبارزه با نبرد سخت تامین برق” تمام تلاش خود را به کار می گیرد و تمام تلاش خود را برای تأمین مصرف مسکونی به کار می گیرد.

چین در ماه ژوئن نیز با مشکل مشابهی در برق مواجه شد ، اما به دلیل طوفان ، وضعیت بدتر می شود. صنایع آن از فشارهای شدید قیمت انرژی و از طرف پکن برای مقابله با انتشار کربن با فشار زیادی روبرو هستند.
بزرگترین آلاینده جهان در تلاش است تا به تعهد خود مبنی بر حداکثر شدن میزان انتشار کربن قبل از سال ۲۰۳۰ عمل کند. این امر مستلزم آن است که استانهای آن از سوخت فسیلی کمتری برای هر واحد خروجی اقتصادی استفاده کنند ، به عنوان مثال با سوزاندن ذغال سنگ کمتر برای تولید برق ، همزمان با خروج اقتصاد جهانی از همه گیری ، تقاضا برای کالاهای ساخت چین افزایش یافته است. نتیجه: قدرت کافی برای دور زدن نیست.
تأمین کنندگان عمده بین المللی برای تأثیر بر مشاغلی که در حال حاضر با تاخیرهای ناشی از کمبودها و تأخیرهای حمل و نقل جهانی مواجه هستند آماده می شوند.

یک شرکت تایوانی ( Pegatron )که قطعات اپل را برای آیفون تولید می کند-روز سه شنبه گفت که در پاسخ به درخواست  “سیاست های دولت محلی [چین]” برای “فعال کردن مکانیسم های صرفه جویی در انرژی و کاهش تولید” ، همکاری می کند. CNN Business برای اظهارنظر درباره بحران برق Pegatron که یک کارخانه بزرگ در شهر Kunshan شرقی چین است ، حضور پیدا کرده است , جایی که رسانه های تایوانی گزارش داده اند که مقامات در تامین برق محدود شده اند.
به گفته دیل گای ، یکی از مدیران Counterpoint Research ، جیره بندی قدرت می تواند مشکلات جدیدی را برای زنجیره تامین فناوری ایجاد کند ، اگرچه به احتمال زیاد به اندازه کمبود تراشه های رایانه ای در سراسر جهان نیست که همه چیز را از خودروها و ماشین های لباسشویی گرفته تا سایر لوازم الکترونیکی تحت تأثیر قرار داده است.

قطع برق در مناطقی که ماژول های تلفن هوشمند به طور معمول مونتاژ می شوند می تواند منجر به تاخیرهای کوتاه مدت شود.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید