طبق گزارشات جدید در آمریکا، نا امیدی در بین مردم واکسینه شده در این کشور موج می زند.این نگرانی ها ناشی از گسترش نوع جهش یافته ای از کرونا با نام دلتا در این کشور می باشد.
نکته ی مثبت این قضیه طبق مصاحبه ای که یکی از پزشکان سازمان ملی بهداشت آمریکا، دکتر فرانسیس کالینز، با مطبوعات سی ان ان آمریکا داشته است، بالا رفتن آگاهی مردم این کشور درباره ی اهمیت واکسینه شدن می باشد چراکه بسیاری از آمریکایی ها از این امر مهم سر باز میزنند.
به گفته ی پزشکان متعددی، بیماران واکسینه نشده کووید -۱۹ بیمارستان ها را پر کرده اند و این امر مراقبت از دیگر بیماران با وضعیت جدی تر را در معرض خطر قرار داده است.

واکسینه شدن بر علیه بیماری کرونا

دکتر کالینز در ادامه ی مصاحبه اش با سی ان ان بیان کرد که در دو هفته گذشته، نرخ روزانه افراد مبتلا به کرونا چهار برابر شده است.
بر اساس اعلامیه ی جدید مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا، این افزایش در حالی رخ می دهد که نوع دلتا گسترش می یابد و درصد واکسیناسیون آمریکایی ها فقط در حدود ۴۹٫۶ درصد است با این وجود که کشور آمریکا به مرحله ی تولید غنی از واکسن رسیده است و کمبودیدر این زمینه برای این کشور وجود ندارد.
کارشناسان در این زمینه اظهار می کنند که تنها راه مصون ماندن از این خطر واکسیناسیون است چرا که در ۹۹ درصد افراد واکسینه شده، هیچ خطری از جمله مرگ و یا صدمات جدی مشاهده نشده است و مردم می توانند با اطمینان خاطر واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند.
به امید آن که جهان تهی از این بیمار همه گیر شود!

دیدگاهتان را بنویسید