به گزارش CNN فارسی “جیک سالیوان” مشاور امنیت ملی آمریکا که روز یکشنبه در شبکه های مختلف تلویزیونی آمریکا حضور یافته بود، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت: بایدن در حال حاضر هیچ برنامه ای برای سفر به کی یف ندارد. اما او هر روز در دفتر بیضی شکل و در اتاق وضعیت کاخ سفید می نشیند و با جهان در مورد تحویل سلاح به اوکراین هماهنگی می کند.

بایدن اخیرا برای دیدار با متحدان خود به اروپا سفر کرد و همچنین از نیروهای آمریکایی در لهستان که در نزدیکی مرز اوکراین مستقر هستند بازدید کرد.

در اخراج دیپلمات های روسیه درنگ نخواهیم کرد

سالیوان همچنین به اقدامات قبلی آمریکا در اخراج دیپلمات های روسیه اشاره کرد و گفت واشنگتن در اخراج  دیپلمات های روسیه درنگ نخواهد کرد.

مجری شبکه ان بی سی به سالیوان گفت که نزدیک به ۲۰ کشور در هفته گذشته اقدام به اخراج دیپلمات های روسی کرده اند. اما حدود ۴۰۰ دیپلمات روسیه در آمریکا  حضور دارند و  چرا واشنگتن  برای اخراج  آنها از آمریکا اقدام نکرده است؟

سالیوان در پاسخ به این سوال به اخراج ده ها مقام روس از آمریکا در ماه فوریه به اتهام “فعالیت های جاسوسی” اشاره کرد.

وی گفت: ما در واقع ۱۲ دیپلمات روسیه را اخراج کرده ایم. آمریکا پیش از سایر کشورها این کار را انجام داده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: همیشه به دنبال افرادی هستیم که کار جاسوسی انجام می دهند. اگر تشخیص دهیم دیپلمات های روس جاسوس هستند، ما در انجام اقدامات بیشتر و عنصر نامطلوب دانستن و اخراج آنها درنگ نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید