طبق اعلام کمیسیون ملی بهداشت (NHC) چین ، روز دوشنبه برای اولین بار از ماه ژوئیه ، هیچ مورد جدید مبتلا Covid-19 ثبت نشده است ، زیرا مقامات در مورد روش سختگیرانه کنترل کووید این کشور صحبت می کنند.

چین از ۲۰ ژوئیه با گسترش نوع بسیار مسری دلتا دست و پنجه نرم می کند ، از آن هنگامی که گروهی از افراد مبتلا به Covid-19 در بین کارکنان نظافتی فرودگاه در شهر نانجینگ شرقی شناسایی شد.
از آن زمان به بعد ، بدترین نوع شیوع کرونا در چین از سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و به بیش از نیمی از ۳۱ استان این کشور گسترش یافت و بیش از ۱۲۰۰ نفر را مبتلا کرد.
مقامات محلی با قرار دادن ده ها میلیون نفر از ساکنان تحت قرنطینه شدید ، راه اندازی کمپین های گسترده آزمایش و ردیابی و محدود کردن سفرهای داخلی با این وضعیت مبارزه کردند.
به نظر می رسد اقدامات سختگیرانه موثر بوده است. طی هفته گذشته موارد مبتلا روزانه به طور پیوسته به صورت تک رقمی کاهش یافته است ، این در حالیست که این میزان در مقایسه با هفته قبل ، بیش از ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.
و در نهایت برای اولین بار از ۱۶ ژوئیه هیچ مورد محلی مبتلا به کرونا ثبت نشده است. همچنین ۱۶ مورد مبتلا بدون علامت گزارش شده است  چین شمارش جداگانه ای از افراد دارای کرونای علامت دار و بدون علامت دارد و حاملان بدون علامت ویروس را در آمار رسمی موارد تایید شده وارد نمی کند.
در صورت تداوم این روند ، چین می تواند اولین کشور جهان باشد که شیوع بزرگ دلتا را کنترل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید