به گزارش CNN فارسی کمیسیون نظارت بر محصولات پزشکی چین روز شنبه اعلام کرد که تایید مشروط داروی کووید ۱۹ Paxlovid فایزر را صادر کرده است و این اولین قرص خوراکی است که به طور خاص برای درمان این بیماری در این کشور تایید شده است.

اداره ملی محصولات پزشکی چین گفت، پکسلووید برای درمان بزرگسالانی که مبتلا به کووید۱۹ خفیف تا متوسط ​​و خطر بالای پیشرفت به یک بیماری شدید هستند تأیید شده است. در این بیانیه آمده است که مطالعات بیشتری در مورد این دارو باید انجام شود و به مقامات ارائه شود. هنوز مشخص نیست که چین در حال مذاکره با فایزر برای تهیه این قرص است یا خیر؟

یکی از نمایندگان فایزر در بیانیه ای بدون ارائه اطلاعاتی در مورد تدارکات گفت: “«این یک نقطه عطف مهم در مبارزه ما با کووید۱۹ است.” این تاییدیه تقویتی برای فایزر است که انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ فروش ۲۲ میلیارد دلاری این درمان را داشته باشد. مدیران فایزر گفته اند که این شرکت در حال گفتگوهای فعال با بیش از ۱۰۰ کشور جهان درباره پکسلووید است و در صورت نیاز ظرفیت ارائه ۱۲۰ میلیون دوره ی مصرف را دارد.

در حالی که تعدادی واکسن در سرتاسر جهان برای کمک به جلوگیری از عفونت و بیماری کرونا از جمله واکسن ساخته شده توسط فایزر موجود است، اما گزینه های درمانی محدودی برای افراد آلوده به کووید۱۹ وجود دارد. ایالات متحده حدود ۵۳۰ دلار برای هر دوره پکسلووید و ۷۰۰ دلار برای هر دوره قرص کووید۱۹ رقیب، مولنوپیراویر توسعه یافته توسط Merck & Co می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید