به گزارش CNN فارسی ، یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرانیان با خرید ملک، ⁧‫ترکیه‬⁩ را از ورشکستگی نجات دادند، گفت: از سال ۹۷ تا ۹۹ معادل ۷ میلیارد دلار ارز برای خرید ملک در ترکیه از کشور خارج شده است.

به گزارش انتخاب، مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

« پس از نقش ⁧‫ایران‬⁩ در عدم سقوط دولت اردوغان در کودتا، این بار ایرانیان با خرید ملک، ⁧‫ترکیه‬⁩ را از ورشکستگی نجات دادند. از ۹۷ تا ۹۹ معادل ۷ میلیارد دلار ارز برای خرید ملک در ترکیه از کشور خارج شده است. هزینه گستاخی های اخیر را برخی از ایرانیان پرداخت کرده‌اند.»

مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران از “خروج ۷ میلیارد دلار ارز از ایران برای خرید ملک در ترکیه” طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ خبر داده است. او گفته با این اقدام، شهروندان ایرانی “ترکیه را ورشکستگی نجات دادند.”

آقای یوسفی با انتشار پیامی در توییتر نوشته: “پس از نقش ایران در عدم سقوط دولت اردوغان در کودتا، این بار ایرانیان با خرید ملک، ترکیه را از ورشکستگی نجات دادند.”

او در بخش دیگری از همین پیام آورده: “از ۹۷ تا ۹۹ معادل ۷ میلیارد دلار ارز برای خرید ملک در ترکیه از کشور خارج شده است. هزینه گستاخی های اخیر را برخی از ایرانیان پرداخت کرده‌اند.”

طی سال‌های اخیر شهروندان ایرانی از جمله پرشمارترین خریداران خارجی خانه در ترکیه بوده‌اند؛ طی یک سال اخیر در اکثر ماه‌ها، ایرانی‌ها در مقایسه با سایر شهروندان غیرترک، بیشترین تعداد خانه‌ها را در این کشور خریده‌اند.

جدیدترین داده‌های ارائه شده توسط مرکز آمار ترکیه که به ماه اوت (۲۰۲۱) برمی‌گردد نشان می‌دهد شهروندان ایرانی با خرید ۹۱۱ خانه در این کشور باز هم از سایر شهروندان خارجی پیشی گرفته‌اند.

در این ماه شهروندان عراق و روسیه به ترتیب با خرید ۹۰۰ و ۴۵۱ خانه رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

دیدگاهتان را بنویسید