به گزارش CNN فارسی ,پلیس اعلام کرد چهار مرد ، از جمله یک کشیش هندو ، به تجاوز و قتل دختر ۹ ساله ای در دهلی پایتخت هند متهم شده اند.

وزارت امور داخله در بیانیه ای اعلام کرد که این افراد که در ۲ آگوست دستگیر شده اند ، به طور رسمی به تجاوز ، قتل و از بین بردن شواهد و دیگر جنایات متهم شده اند و در نهایت اگر مجرم شناخته شوند ممکن است با مجازات اعدام روبرو شوند.

اینگیت پراتاپ سینگ ، مقام ارشد پلیس این کشور به CNN گفت که قربانی متعلق به جامعه دالیت هند بود ، مظلوم ترین افراد در سلسله مراتب هندوئیسم بر اساس طبقه بندی اجتماعی. به گفته وی ، قربانی مورد تجاوز گروهی قرار گرفت و در  تاریخ ۱ اوت در منطقه ای در جنوب غربی پایتخت هند ، پس از آنکه برای آوردن آب از خانه رفته بود ، کشته شد.
سینگ با استناد به اظهارات مادر گفت: کشیش سوزاندار با مادر قربانی تماس گرفته و جسد فرزند مرده اش را به او نشان داده است. وی افزود که روحانی به مادرش گفته است که دخترش دچار برق گرفتگی شده است.

سینگ گفت ، کشیش و سه کارمند دیگر بخش سوزاندن اجساد بدن, مادر را متقاعد کردند که جسد را بسوزانند و ادعا کردند که مشارکت پلیس دردسر ساز می شود. وی افزود که بدن این دختر سوزانده شد و والدینش در آنجا حضور داشتند.
اما این حادثه در روستای قربانی غوغایی به پا کرد ، جایی که آن شب حدود ۲۰۰ روستایی در آنجا جمع شدند و خواستار عدالت شدند. به گفته سینگ ، پلیس سپس چهار مرد متهم به قتل این دختر را دستگیر کرد.
چند روز پس از اعتراضات در دهلی نو ، صدها معترض در روستای قربانی تجمع کردند و خواستار پاسخگویی در مورد مرگ این دختر شدند.
برخی اعتقاد دارند که دولت به ناکامی در محافظت از دختران جوان در برابر مشکل تجاوز جنسی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید