به گزارش CNN فارسی، بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، درگیری زمانی آغاز شد که شماری از جوانان فلسطینی پس از افطار و نماز، شعارهای ملی‌گرایانه سر داده و به سوی پاسگاه پلیس، بطری‌های آب و سنگ پرتاب کردند.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند بر خلاف سال گذشته، پلیس در جریان این درگیری به متفرق کردن همه فلسطینیان در محل اقدام نکرد و به جای آن، فقط از روش‌های مقابله با آشوب علیه گروهی از جوانان اقدام کرد که به پرتاب سنگ و بطری دست زده بودند.

درگیری‌ها میان پلیس اسرائیل و جوانان فلسطینی در کنار باب العامود در رمضان سال گذشته یکی از دلایل اصلی آغاز جنگ یازده روزه اسرائیل با شبه‌نظامیان در نوار غزه بود.

در حالی که سال گذشته پلیس با گذاشتن حصارهایی، از تجمع فلسطینیان در زمان افطار در باب العامود جلوگیری کرده بود، امسال از این حصارها خبری نیست و پلیس نیز در روز اول کوشید فاصله خود را با فلسطینیان حفظ کند.

همزمان، نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل شب گذشته در نشستی در سازمان امنیت داخلی اسرائیل، آخرین شرایط را در کشور بررسی کرد.

بنت در آغاز این نشست با اشاره به عملیات بازداشت چند عضو جهاد اسلامی که به کشته شدن سه تن از شبه‌نظامیان فلسطینی و جراحت شدید یک فرمانده نظامی اسرائیل منجر شد، این گروه از اعضای جهاد را یک «بمب ساعتی» خواند که خنثی شده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، اعضای این گروه قصد داشتند عملیات مسلحانه بزرگی درون خاک اسرائیل انجام دهند.

به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، یکی از اعضای این هسته در روزهای اخیر به اطرافیانش گفته بود که به زودی نام او را در رسانه‌ها خواهند شنید.

بنت در سخنان دیشب خود با اشاره به همکاری همه دستگاه‌های امنیتی اسرائیل برای جلوگیری از حملات جدید در این کشور، هشدار داد که اسرائیل در آینده نزدیک به شمار بیشتری از تلاش‌ها برای انجام اقدامات تروریستی در خاک خود روبه‌رو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید