به گزارش CNN فارسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد داد ویکتور مدودچوک، رهبر حزب اصلی اپوزیسیون، که به دلیل نزدیکی به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شناخته می‌شود و امروز بازداشت شد، با اوکراینی‌هایی که در اسارت روس‌ها هستند، مبادله شود.

زلنسکی در پیام ویدئویی خود که در آن به ارزیابی چهل و هشتمین روز جنگ پرداخته است، تصریح کرد روسیه متحمل خسارات زیادی شده است.

زلنسکی گفت: روس‌ها قصد داشتند در چند روز به اوکراین حمله کنند، اما برنامه‌های ۴۸ ساعته آنها به ۴۸ روز افزایش یافت. ارتش روسیه در این ۴۸ روز متحمل تلفات بیشتری از دو جنگ در چچن و تلفات اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان در ۱۰ سال گذشته بود.

زلنسکی درباره ویکتور مدودچوک که توسط سرویس امنیتی اوکراین (SBU) در یک عملیات ویژه بازداشت شده بود، ارزیابی‌هایی انجام داد.

زلنسکی اظهار داشت که مدودچوک توانست به مدت ۴۸ روز مخفی شود اما در نهایت دستگیر شد.

وی افزود: من به فدراسیون روسیه پیشنهاد می‌کنم مدودچوک را با اوکراینی‌هایی که در اسارت روس‌ها هستند مبادله کند. نیروی انتظامی و ارتش ما نیز باید این احتمال را در نظر بگیرند.

مدودچوک که به عنوان دومین حزب بزرگ اوکراین شناخته میشود، در ماه می ۲۰۲۱ به ظن خیانت به حبس خانگی محکوم شد.

ادعا می‌شود که مدودچوک که گفته می‌شود پس از شروع جنگ در این کشور از حبس خانگی فرار کرده است، پدرخوانده دختر پوتین نیز هست.

دیدگاهتان را بنویسید